וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

38 שריפות ביומיים בגליל המערבי: חשש לגל הצתות

קובי מנדל

22.10.2011 / 17:30

אחרי הדליקה הגדולה שכילתה אתמול 200 דונמים של חורש טבעי ליד מושב אחיהוד והביאה לפינוי בית אבות, פרצה גם הבוקר שריפה במקום, שכבר כובתה. שריפות נוספות פרצו ברחבי הגליל המערבי

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יגאל בן אבו, עריכה: יותם בן-דוד)

האם גל הצתות פקד את הגליל המערבי? 38 אירועים של שריפות קוצים וחורש טבעי אירעו ביומיים האחרונים ברחבי הגליל המערבי, וקיים חשד כי מדובר בהצתות מכוונות. נסיבות האירועים עדיין נחקרות.

עוד באותו נושא:
הושגה שליטה על השריפה בגליל, כביש 70 נפתח לתנועה
דליקת חורש גדולה בגליל - תושבים פונו מבתיהם

שריפה פרצה בחורשה בגליל המערבי ליד צומת יבור. ערן גילווארג
מטוס כיבוי מסייע בכיבוי השריפה בגליל המערבי אתמול/ערן גילווארג

שריפה פרצה שוב הבוקר סמוך למושב אחיהוד, אחרי שאתמול השתוללה במקום שריפה גדולה. שישה צוותי כיבוי וכן שני מטוסי כיבוי הוזעקו למקום והצליחו להשתלט על השריפה, שהשתוללה בין המושב לאזור התעשייה בר לב. שריפות נוספות כובו סמוך למושב שבי ציון הסמוך לנהריה ולכפר ירכא, וכן דליקה שפרצה סמוך ליישוב טל-אל.

דליקה נוספת פרצה בשעות הבוקר בסמוך לצומת גילון לכיוון הר גמל. לאחר מספר שעות השיגו הכבאים שליטה מלאה על האש, שכילתה כ-150 דונמים של חורש. במקום פעלו עשרה צוותי כיבוי משירותי הכיבוי של הגליל המערבי וחמישה מסוקי ריסוס שהוזעקו למקום. צוותי כיבוי יישארו במקום לצורך פעולות אחרונות עד לכיבוי מוחלט של האש.

בשעות הצהריים פרצה דליקת יער נוספת סמוך לכפר עין אל-אסד וכוחות הכיבוי הוזעקו על מנת לכבותה. בשלב זה האש במקום אינה מסכנת בתי תושבים.

לדברי מפקד שירותי הכיבוי של הגליל המערבי, טפסר אמיר לוי, "קיים חשד להצתות בחלק מהשריפות שהשתוללו אתמול והיום בגליל".

אתמול השתוללה באזור דליקה גדולה של חורש טבעי, במהלכה אף פונה מדייריו בית האבות בקיבוץ יסעור וכמו כן, חמישה בני אדם נפגעו קל משאיפת עשן. במהלך אותה שריפה נסגר גם כביש 70 לתנועת כלי רכב. האש כילתה אתמול כ-200 דונמים של חורש טבעי.

בכיבוי הדליקות השתתפו למעלה מ-20 צוותי כיבוי של שירותי הכיבוי של הגליל המערבי בפיקודו של טפסר אמיר לוי, בסיוע כבאים משירותי כיבוי אחרים בצפון ואנשי הקרן הקיימת לישראל. חוקרי דליקות יפתחו בחקירת נסיבות השריפות.

(עדכון ראשון: 09:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully