וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד שליט נפגש עם משפחתו לראשונה לאחר שחרורו

ברדתו מהמסוק בבסיס תל נוף, זמן קצר אחרי שהועבר לישראל ממצרים, התקבל החייל ששוחרר משבי החמאס על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. המשפחה טסה לביתה במצפה הילה

תאגיד כאן

(צילום: דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס, הטלוויזיה המצרית, הערוץ הראשון, עריכת וידאו: טל רזניק)

דמעות של אושר במשפחת שליט: לאחר שאתמול בבוקר (שלישי) שוחרר משבי החמאס, 1941 ימים אחרי חטיפתו, והועבר לישראל דרך ממצרים, נפגש בצהריים לראשונה רב-סמל גלעד שליט עם בני משפחתו - הוריו נעם ואביבה, אחיו יואל, אחותו הדס וסבו צבי - בבסיס חיל האוויר תל נוף במרכז הארץ. מעט קודם לכן, ברדתו מהמסוק בבסיס, התקבל שליט על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. נתניהו אמר לשליט עם פגישתם: "כמה טוב שבאת הביתה, חיכינו לך הרבה שנים". גלעד ובני משפחתו המריאו מעט אחרי השעה 16:00 מתל נוף לכיוון ביתם במצפה הילה. הטיסה התאפשרה לאחר שהחייל, ששב הבוקר לאחר למעלה מחמש שנים לישראל, עבר בדיקות רפואיות מקיפות בבסיס, שם נקבע כי הוא כשיר לטיסה.

"שלום גלעד, ברוך שובך למדינת ישראל", אמר נתניהו לשליט עם נחיתתו. "כמה טוב שבאת הביתה". הוא הצדיע לו, ושליט הצדיע בחזרה. להוריו של שליט אמר: "החזרתי לכם את הילד הביתה". לאחר מכן הועברו שליט ובני משפחתו לאזור המפגש המבודד בבסיס. בהמשך מסר נתניהו תדרוך לעיתונאים, בו אמר כי החזרת שליט הייתה אחת המשימות "המרכזיות והמורכבות" שהיו מונחות על שולחנו, וכי "המשימה הושלמה".

עוד הסביר נתניהו כי עמד על כך שרוב האסירים ששוחררו בעסקת השבויים יורחקו משטחי יהודה ושמרון, והבהיר כי "ערבות הדדית היא יסוד קיומנו" וכי "לא רציתי שגלעד יהיה עוד רון ארד".

בתוך כך, דובר צה"ל תא"ל יואב (פולי) מרדכי ערך בשעות הצהריים תדרוך בו אישר את מרבית הפרטים שכבר פורסמו על השתלשלות שחרור שליט. מרדכי ציין שכעת שליט נמצא בבדיקות רפואיות מקיפות בבסיס תל נוף, שם נפגש לראשונה עם הוריו מוקדם יותר. הוא הוסיף כי הטיסה במסוק היסעור בין בסיס אמתי בדרום לעבר מרכז הארץ היתה "מרגשת" עבור שליט. עם יציאתו מהמסוק, הצדיע שליט לראש הממשלה, שר הביטחון ולרמטכ"ל, שחיבק את גלעד ואמר לו: "אתה גיבור ואמיץ". בנוגע למצבו הרפואי של שליט, הסביר דובר צה"ל כי הוא עובר בדיקות מעמיקות שבסופן יחליטו גורמי רפואה האם שליט ישוב לביתו בטיסה או שמא בנסיעה ברכב. "אני לא יודע כמה זמן ייקחו הבדיקות הרפואיות, אלה בדיקות חשובות, המון בדיקות, ואנחנו רוצים לוודא ולבדוק את שלומו", ציין.

גלעד שליט עם נועם שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
גלעד שליט עם נועם שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011/דובר צה"ל
גלעד שליט ונעם שליט עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
גלעד שליט מתקבל בחיבוק על ידי אביו נעם, עם נחיתתו בתל נוף. מאחור: ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית
גלעד שליט וראש הממשלה בנימין נתניהו עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
"לא רציתי שגלעד יהיה עוד רון ארד". נתניהו עם שליט בבסיס תל נוף/לשכת העיתונות הממשלתית
גלעד שליטמצדיע לראש הממשלה בנימין נתניהו עם חזרתו של גלעד, אוקטובר 2011. לשכת העיתונות הממשלתית
שליט מצדיע לנתניה, ברדתו מהמסוק/לשכת העיתונות הממשלתית

שליט הוטס לתל נוף מבסיס אמיתי שבדרום, הסמוך למעבר כרם שלום שדרכו נכנס לישראל ממצרים, שם עבר "הליך קליטה", התקלח ולבש מדים. לפני כן עבר בדיקות רפואיות, שבין היתר אישרו כי הוא כשיר לטיסה. עם זאת, נמצא כי הוא סובל מתת-משקל, עקב תת-תזונה במשך שנות שביו. עוד נמסרו מצה"ל פרטים ראשונים נוספים שסיפר שליט - שבין היתר אמר כי פגש במעט מאוד אנשים במהלך חמש השנים בשבי, כי שוביו לא סיפקו לו משקפי ראייה וכי לא טיפלו היטב בפציעתו מהפיגוע בו נחטף.

גלעד שליט שב הביתה - סיקור מיוחד:
גלעד שליט שב לישראל: תמונות ראשונות
גלעד שליט לאחר שחרורו: "חששתי שאשאר עוד שנים"
שידור חי: במצפה הילה חוגגים את חזרת גלעד שליט
200 אלף איש חוגגים בעזה עם בכירי חמאס
"אוטובוסים של אסירים עוברים לרפיח המצרית"
גלעד חוזר הביתה: סיכום חמש שנים בשבי

תמונה ראשונה גלעד שליט על מדי צהל. דובר צה"ל
שליט במדי צבא, לאחר "הליך הקליטה" שעבר בבסיס אמיתי/דובר צה"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייך מדי פעם, אך גם נראה חיוור, רזה ותשוש. שליט מתראיין לטלוויזיה המצרית/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני החזרתו לישראל, פרסמה הטלוויזיה המצרית סרטון וידאו קצר בו נראה שליט ברגעי שחרורו, כשהוא יוצא מרכב ופוסע במעבר רפיח, מוקף באנשי חמאס. לאחר מכן קיים שליט ראיון קצר עם הטלוויזיה המצרית, בשפה העברית, בו אמר בין היתר כי "חשבתי שאני יכול למצוא את עצמי במצב הזה עוד הרבה שנים. קיבלתי את הידיעה (על השחרור הצפוי) לפני כשבוע, אבל הרגשתי את זה בחודש האחרון. הייתי מאושר, אך גם חששתי שהמגעים עלולים להשתבש". עוד אמר כי למרות שמחתו, הוא גם "מרגיש לא הכי טוב מכל האירוע, לפגוש כל כך הרבה אנשים".

רס"ל גלעד שליט והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ היום בתל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
גנץ מחבק את שליט עם נחיתתו בבסיס תל נוף/דובר צה"ל

"התגעגעתי לצאת, לפגוש אנשים"

"הכל התעכב מסיבות ביטחוניות, אני חושב", הוסיף שליט, בעניין עסקת חילופי השבויים. כשנשאל מדוע דווקא עכשיו הצליח התיווך המצרי, השיב כי "אני חושב שהמצרים הצליחו, כי הם ביחסים טובים גם עם חמאס וגם עם ישראל. אני מודה על הסיוע שלהם". עוד הוסיף: "כמובן שהתגעגעתי למשפחתי. התגעגעתי לצאת, לפגוש אנשים, לדבר עם אנשים, לא כל היום לשבת לבד ולעשות את אותם דברים". בראיון הוא חייך מדי פעם, אך גם נראה חיוור, רזה ותשוש.

מבצע "בית השואבה" יצא לדרך לפנות בוקר, עם העברתם של האסירים המשוחררים מבתי הכלא קציעות והשרון, בהם רוכזו, לנקודות השחרור המיועדות - כלא עופר שממערב לרמאללה - משם שוחררו מרבית האסירים לגדה המערבית; מעבר כרם שלום - משם שוחררו אסירים לרצועת עזה, למצרים ולמדינות נוספות; ועוד כמה נקודות בתוך ישראל שבהן שוחררו אסירים אזרחי ישראל. עם קבלת ההודעה הרשמית על העברתו של שליט למצרים, החל שחרורם של אסירים אלו, באוטובוסים של הצלב האדום.

(עדכון ראשון: 16:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully