וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הסופר יורם קניוק יוכל להירשם כחסר דת

גלעד גרוסמן

2.10.2011 / 8:56

בעתירה שהגיש לבית המשפט, ביקש הסופר להשוות את מעמדו לזה של נכדו הרשום במינהל האוכלוסין כחסר דת. "החוק אינו מתייחס לרצונו של אדם לשנות את סעיף דתו מדת פעילה לחסר דת"

הסופר יורם קניוק יוכל להירשם במרשם האוכלוסין כחסר דת, כך קבע בשבוע שעבר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גדעון גינת. לפני כארבעה חודשים, עתר קניוק בן ה-81 לבית המשפט, בדרישה להורות למשרד הפנים לאפשר לו להירשם במרשם מינהל האוכלוסין כחסר דת ולא כיהודי.

קניוק הסביר אז שביקש לנקוט בצעד מכיוון שבמשרד הפנים התעקשו לרשום את נכדו כנוצרי. זאת מפני שקניוק נשוי לאישה נוצרייה ושתי בנותיו רשומות כנוצריות גם כן. בסופו של דבר הסכימו במשרד הפנים לרשום את הילד כחסר דת ובעקבות זאת ביקש קניוק לשנות את הרישום שלו. במשרד הפנים הסבירו כי מפני שקניוק רשום כיהודי, יש צורך בפסק דין של בית המשפט כדי לשנות את הסעיף המדובר.

השופט גינת ציין כי "החוק אינו מתייחס לרצונו של אדם לשנות את סעיף דתו מדת פעילה לחסר דת ואין גוף שמוסמך להנפיק תעודה המעידה על אדם כחסר דת ולכן בית המשפט צריך להתערב בלקונה בחוק". השופט הוסיף כי חופש מדת נגזר מ"חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" ולכן יש לאפשר לקניוק להירשם כחסר דת ובשל כך הוא קיבל את התביעה. השופט הבהיר שמשרד הפנים פעל בתום לב וקבע שהיה נכון להפנות את קניוק לבית המשפט כדי לקבל את הסעד אותו ביקש.

"אני עכשיו בן הלאום היהודי, חסר דת וישראלי. זה יום שמח, זה דבר גדול ואני מאושר. שנים חלמתי על זה", אמר קניוק לוואלה! חדשות בעקבות פסק הדין. "מדובר בפסק דין תקדימי והיסטורי של שופט אמיץ. השופט קבע שכל אדם יכול להחליט מהו ומיהו. הוא בעצם אמר שיש לאום יהודי, ואי אפשר להוציא אותי מזה כי נולדתי יהודי, אבל עכשיו אפשר להיות מוגדרים כחסרי לאום ולהתגבר על המעשים של הממסד הדתי בארץ, שהוא מהגרועים שיש".

קניוק סיפר שכבר קיבל עשרות פניות מאנשים שרוצים לדעת איך הם יכולים להירשם גם כחסרי דת. "אני כבר זקן, אבל זה ישפיע על המון אנשים יתר צעירים ממני, שיוכלו לחיות את חייהם איך שהם רוצים, בלי שיכפו עליהם מלמעלה להתגייר". קניוק אמר עוד ששוחח עם הנכד בן השנה על ההחלטה. "הוא נראה לי מאוד שמח, אני לא יודע אם זה בגלל מה שאמרתי לו או בגלל הקול שלי, אבל בעוד כמה שנים הוא יוכל להגיד סבא שלי רצה להיות כמוני. זה דבר גדול".

הדיווח על פנייתו של יורם קניוק לבית המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully