וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המנהל האזרחי: "לעצור אכיפת הבנייה הפלסטינית"

יהושע בריינר

6.9.2011 / 6:00

בתכתובת פנימית שכותרתה "הקייטנה נגמרה" כתב תא"ל אלמוז כי אכיפת הבנייה הבלתי חוקית בשטחים רחוקה מלהיות שוויונית וכי הוא יפעל להרוס מבני מתנחלים ב"מקומות הקשים ובמסות גדולות"

זעם בחוגי הימין בעקבות הודעת דואר אלקטרוני שכתב ראש המנהל האזרחי: תא"ל מוטי אלמוז הורה לפקודיו בתכתובת פנימית להימנע מלהרוס מבנים פלסטיניים לא חוקיים והצהיר כי יפעל להרוס מבנים של מתנחלים ב"מקומות הקשים ובמסות גדולות". בהודעה, שנשלחה תחת הכותרת "הקייטנה נגמרה", כתב אלמוז כי המנהל עוד רחוק מאכיפה שוויונית בין בנייה יהודית לערבית ביהודה ובשומרון והוא מספר כי ינסה לשכנע את מפקדיו, ככל הנראה מתאם פעולות הממשלה בשטחים ושר הביטחון, לפעול להגביר את האכיפה בצד הישראלי.

לידי וואלה! חדשות הגיע המכתב שנשלח ביולי האחרון עליו חתום תא"ל אלמוז: "למרות שכולם רוצים, מתאמצים ודואגים לדחוף, הרי שאנחנו רחוקים מאוד מקיום שוויון באכיפה", כותב אלמוז, "עד שנרגיש שאנחנו פועלים גם מול הבנייה הבלתי חוקית הישראלית, אני מבקש לעצור את כל פעילות האכיפה מול הפלסטינים. אני אשתדל לשכנע את הרמות הממונות שצריך ללכת למקומות הקשים במסות גדולות וללא חשש גם אם יהיה קצת רעש".

משרד הביטחון התחייב בפני בג"ץ כי עד סוף השנה יהרוס מספר מאחזים המצויים על קרקע פלסטינית, מאחזים שפינויים עשוי להבעיר את השטח והריסתם לא יעברו בשקט. אחד המאחזים המיועדים להריסה הוא "מצפה יצהר" שהמתנחלים כבר הודיעו כי יתנגדו להריסתו, כמו גם למאחז "מצפה אסף" הסמוך לבית אל. כמו כן בג"ץ הורה למדינה להרוס עד מרץ 2012 את המאחז הגדול ביותר - מגרון, ששלושה מבתיו כבר נהרסו בתחילת השבוע.

"מדובר בתכתובת אותנטית אך לא בהודעה רשמית"

דבריו של תא"ל אלמוז עומדים בניגוד להצהרת המדינה לבג"ץ כאשר הגיבה לעתירה שהגישה תנועת שלום עכשיו בדרישה לפנות 6 מאחזים בלתי חוקיים. במענה לעתירה של שלום עכשיו הצהירה הפרקליטות כי "בשנתיים האחרונות מספר צווי ההריסה שבוצעו במגזר היהודי עולה על אלה שבמגזר הפלסטיני למרות שמספר המבנים הבלתי חוקיים הפלסטיניים עולה באופן משמעותי מזה שבישראלי ובשיקולי הרוחב שעל הרשות לשקול נכלל גם עקרון האכיפה השוויונית".

בעקבות חשיפת הודעת הדואר האלקטרוני מתכוון יו"ר ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והבטחון, ח"כ זאב אלקין (ליכוד), לכנס את הוועדה לדיון מיוחד שבו יבקש הבהרות מראש המנהל האזרחי. "אני רואה בחומרה רבה את המסמך, גם בצד הסגנון וגם בצד התוכן", אמר ח"כ אלקין, "מהנתונים של המנהל עצמו עולה שקיימת אפליה בוטה לטובת הפלסטינים ולכן ראש המנהל משקר. הדברים במסמך עומדים בסתירה מוחלטת להודעת המדינה לבג"ץ. לאור דברי אלמוז נשאלת השאלה האם האיש ראוי לשרת בתפקיד ראש המנהל האזרחי".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס גם הוא למכתב ואמר כי "על נתניהו להדיח את ראש המנהל האזרחי מתפקידו. אלמוז הוכיח כי הוא מפלה יהודים לרעה ופועל בצורה גזענית ולא שוויונית. יש לשלוח אותו הביתה".

ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) התייחסה גם היא לדברים ואמר כי "לא ברור כיצד תא"ל אלמוז מאמץ על דעת עצמו עמדה, שבמקרה הטוב, מנוגדת לעמדת המדינה ובמקרה הגרוע - עומדת בניגוד גמור לכללי הצדק והשוויון במדינת ישראל". לדבריה, "לא יעלה על הדעת שתא"ל בצבא הגנה לישראל, מדינת היהודים, ינהג בצורה המפלה באופן בוטה את האוכלוסייה היהודית. מדינת ישראל היא מדינת חוק. ככזו, כולם שווים בפני החוק ועל כולם חל אותו החוק. עושה רושם שאנשים במדינת ישראל שוכחים, מעת לעת, את העובדה כי לפני הכל מדינת ישראל, מדינת היהודים היא. אותם אנשים, עושים הכל כדי שהיהודים יהיו קדושים יותר מהאפיפיור, גם אם זה אומר רמיסה של בני עמנו". היא הוסיפה כי "אל לנו להלין על מדיניות אנטישמית ואנטי יהודית, במדינות העולם, בעוד שמדינת ישראל, כמו בכל תחום אחר, עושה גם את זה - טוב יותר מכל מדינה אחרת בעולם".

בלשכת מתאם פעולות הממשלה בשטחים מודים כי מדובר בתכתובת אותנטית אך אומרים כי מדובר בהודעה לא רשמית. "המדיניות הכוללת ונקודת המוצא בטיפול בבנייה בלתי חוקית אינה מבחינה בין בנייה ישראלית לפלסטינית ומציבה את אכיפת החוק והסדר במוקד העניין", נמסר בתגובה. "התכתובת המוצגת כתובה בלשון לא רשמית ונועדה לשימוש פנימי עם הנחיות נקודתיות לתקופת הזמן שבה נכתבה. המנהל האזרחי ימשיך לפעול במקצועיות ובמסירות תחת מדיניות של פיקוח ואכיפה שיוויונית ושקופה".

עוד באותו נושא
באישון לילה: המנהל האזרחי הרס שלושה מבנים במגרון
המתנחלים חששו מהכוחות, צה"ל השיב: "יש תרגיל"
המדינה לבג"ץ לפני חצי שנה: הורסים יותר בתי מתנחלים מבתי פלסטינים


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully