וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של בת ה-4 שתגורש: "מצטער שבאנו לישראל"

"למה לא נתנו לנו כמה שעות לארוז?", תהה האב. גם שרה נתניהו שניסתה למנוע את גירושן של אופק ושל אמה ננסי, עובדת זרה מהפיליפינים, הביעה תקווה כי אופק תצליח להסתגל למדינה הזרה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

גירושן של אופק קסטילו בת הארבע ושל אמה ננסי, עובדת זרה מהפיליפינים, הצליח להרגיז את בני משפחתן. כריסטופר, אביה של אופק, אמר היום (חמישי) בעודו אורז את חפציהן של השתיים: "אני מצטער שבאנו לישראל. זה יום עצוב, אני מרגיש משהו קשה בלב. למה בית המשפט לא נתן לנו כמה שעות בשביל לארוז את הדברים כמו שצריך?".

הידיעה על הגירוש גרמה צער גם לשרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שניסתה למנוע את גירושן של השתיים. "בפגישותיי עם הילדה אופק בשבוע שעבר התרשמתי שמדובר בילדה מקסימה, שהשתלבה בחברה הישראלית. למרות הטלטלות, היא שמרה על אופטימיות ועל שמחת חיים", אמרה נתניהו. לדבריה, היא מקווה כי ההסתגלות של הילדה בפיליפינים תהיה קלה, "על אף שמדובר בארץ זרה עבורה".

לאחר שבשבוע שעבר כבר כמעט הועלו השתיים על מטוס אך גירושן עוכב, דחה בית המשפט המחוזי בפתח תקווה את העתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח, וקבע כי האם ובתה, שנעצרו בשבוע שעבר על ידי פקחי רשות ההגירה, יגורשו כבר היום לפיליפינים. בית המשפט פסק כי השתיים מוגדרות כשוהות בלתי חוקיות.

נועה גלילי, דוברת ארגון "ילדים ישראלים", שמלווה את אופק בימים האחרונים סיפרה, כי "אופק עטופה בהמון אהבה, גם מחברי הארגון וגם מאביה. היא מבינה שהערב תעלה על מטוס". לדברי גלילי, "טרם התייאשנו ואנו מנסים לרכך את התהליך עד כמה שניתן. צריך לזכור שננסי, האם, הגיעה לארץ בהזמנת המדינה ובמטרה לטפל בקשישים. אופק נולדה בישראל והיא חלק ממערכת החינוך בישראל. זהו יום בושה למדינת ישראל. רק לפני חודש אישר משרד הפנים להביא לארץ כ-1,500 מהגרי עבודה. מדוע נמשכת ההתעמרות בילדים?".

עוד באותו נושא
המאמצים נכשלו: אופק בת ה-4 תגורש לפיליפינים
אחרי עיכוב הגירוש: אופק נפגשה עם שרה נתניהו
בית המשפט הוציא צו עיכוב נגד גירוש בת הארבע
לראשונה: בת לעובדת זרה שנולדה ולמדה בארץ תגורש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully