וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולצו לעסוק בזנות ותובעות את המדינה: "ממנו הטיפול במחלותינו"

גלעד גרוסמן

16.8.2011 / 14:33

י' ו-ט' אולצו לעסוק בזנות בישראל ולאחר שחלו באיידס, צהבת, שחפת ומחלות מין רבות, הן תובעות מהמדינה מיליוני שקלים. "ללא טיפול רפואי מידי, צפויים חייהן להגיע לקצם בזמן קצר"

שתי נשים מאוקראינה שאולצו לעסוק בזנות בישראל, תובעות מהמדינה מיליוני שקלים עבור מימון הטיפולים הרפואיים להם הן זקוקות, לאחר שנדבקו באיידס, צהבת, שחפת ומחלות מין רבות. בתביעה שהגישו השתיים אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, נכתב כי "ללא טיפול רפואי מידי, מקיף ועקבי למשך שארית חייהן, צפויים חייהן להגיע לקצם בעוד זמן קצר".

לפי התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד רותם אלוני-דוידוב ממשרד כספי, איצקוביץ' ושות', י', כיום בת 38, הגיעה לישראל בשנת 2001, לאחר שהובטחה לה עבודה כרקדנית. היא טסה למוסקבה, משם הועברה יחד עם נשים נוספות למצרים. לאחר מכן הועברו הנשים לישראל דרך סיני. כאשר י' הגיעה לישראל נערכה "מכירה פומבית" לנשים, והיא נלקחה לבית בושת ברחוב פין בדרום תל אביב, שם אולצה לעבוד בזנות במשך כשנה וחצי.

באותה התקופה י' התמכרה להרואין, ולקתה בשורת מחלות בהן איידס, צהבת, עגבת וזיבה. עוד נטען בעתירה, כי בתקופה ששהתה י' בבית הבושת, הגיעו שוטרים למקום מספר פעמים, אולם לא נעשה כל ניסיון לברר מה מצבן של הנשים המועסקות שם. בשנת 2003, לאחר שנערכה פשיטה על בית הבושת, י' הצליחה להימלט, עבדה בעבודות מזדמנות ולבסוף הכירה בן זוג, עמו התגוררה עד שנעצרה על ידי רשויות ההגירה בשנת 2007.

"נאנסה על ידי 8 עד 18 לקוחות בלילה"

סיפורה של ט', שהוצג גם הוא בתביעה, דומה. בשנת 2004, כאשר הייתה בת 28 ואם לילדה קטנה, הוצע לה לבוא ולעבוד בישראל בשכר גבוה, שהיה מאפשר לה ולבתה חיים נאותים. אולם הסיוט של ט' החל כאשר הגיעה למצרים. היא ושתי נשים נוספות נאלצו ללכת זמן רב במדבר, בקור וללא אוכל. מי שרצתה לאכול או לישון במקום מוגן, נאלצה לקיים יחסי מין עם הבדואים, שניסו להבריחן לישראל. לפי התביעה, במשך כשנה הועסקה ט' בזנות ונאנסה על ידי 8 עד 18 לקוחות בלילה. בשלב מסוים היא הצליחה להימלט, נעצרה על ידי מנהלת ההגירה והוחזקה במקלט לקורבנות סחר בנשים. היא עברה לגור עם בן זוג, ובתחילת 2006 גילתה שהיא סובלת משחפת, צהבת C ואיידס.

בשנת 2007, עתרו שתי הנשים האוקראיניות לבג"ץ, בדרישה שהמדינה תימנע מלגרש אותן, וכי יוענקו להן זכויות רפואיות במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. לפני שנה נקבע כי השתיים לא יקבלו מעמד והמדינה תעניק להן פיצוי חד-פעמי בגובה של כ-63 אלף שקלים. לדברי עו"ד אלוני-דוידוב, "סכום זה יכול לממן טיפול באחת המחלות לחצי שנה לכל היותר, או לממן טיפול גם באיידס וגם בצהבת למשך שישה חודשים. אולם, הטיפול בצהבת נמשך שמונה חודשים, והן אינן יכולות לממן אותו. יצוין כי לפני כחצי שנה נולד ל-י' ילד ובמהלך הריונה קיבלה טיפול נגד איידס על חשבון המדינה, אולם טיפול זה הופסק לאחר הלידה".

בתביעה נטען כי המדינה התרשלה בכך שלא פעלה למניעת תופעת הסחר בנשים מאוקראינה. עוד נטען, כי המשטרה התרשלה בכך שלא ביררה כיצד הגיעו הנשים לבתי הבושת בהן הועסקו ולא פעלה לסגירתם. "צעדים אלה", נטען בתביעה, "היו יכולים למנוע את הסחר ב-י' וב-ט' או לכל הפחות למנוע את הידבקותם במחלות ותחילת טיפול בשלב מוקדם בהרבה".

התביעה אינה נוקבת בסכום מדויק, אולם עומדת על לפחות 2.5 מיליון שקלים. בתביעה נטען כי עלות הטיפול בצהבת ובאיידס נאמדת בכ-20 אלף שקלים בחודש והטיפול בהתפרצות שחפת עולה כ-43 אלף שקלים בחודש. לכך יש להוסיף תשלום עבור חובות שהשתיים צברו לבתי חולים, וכן טיפול נוספים, יחד עם תביעה לפיצויים על הסבל שנגרם להן. יצוין כי באוקראינה, לשם השתיים צפויות להיות מגורשות, הטיפול במחלות מהן הן סובלות, ניתן במסגרת פרטית יקרה.

עוד בנושא:

חשד: שני אזרחים רוסים ניהלו רשת סחר בנשים
הזונות ביקשו מהח"כים: "אל תענישו לקוחות"
אהרונוביץ': רק שתי זונות באו מאוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully