וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המיליונר המזוהה עם השמאל תרם להפגנה בת"א?

לפי הפרסום בערוץ 10, דניאל אברמס, שתרם בעבר לנשיא שמעון פרס, היה מעורב במימון הפגנת הענק ברחוב קפלן בשבת. אברמס אישר הפרטים. במטה המחאה מכחישים: "הפרסום חסר קשר למציאות"

האם גורמים המזוהים עם השמאל הפוליטי היו מעורבים במימון הפגנת הענק בתל אביב ביום שבת האחרון? בערוץ 10 דווח אמש (שלישי) כי המיליונר האמריקאי דניאל אברמס, המקורב לנשיא שמעון פרס, תרם כספים למימון ההפגנה הגדולה, והוא עצמו אמר כי עשה זאת ממניעים פוליטיים: לדבריו, ההשקעה הכלכלית של ישראל בבנייה בהתנחלויות מונעת השקעה בתקציבים חברתיים בתוך תחומי הקו הירוק.

מחאת האוהלים - כותרות אחרונות
צוות רוטשילד התכנס לדיון ראשון: ”אירוע מרגש”
לראשונה מאז פרוץ המחאה: עיריית ת”א פינתה אוהלים
ראש מועצת יש”ע בשד’ רוטשילד: ”גם אני אוכל סושי”

במטה מאהל המחאה בשדרות רוטשילד פסלו את הדברים מכל וכל: גורמים שהיו מעורבים בארגון הניהולי והפיננסי של ההפגנה אמרו כי מעולם לא ניהלו קשר כספי עם דניאל אברמס, או עם אנשים אחרים שזיהו עצמם כמקורבים לאברמס. לדבריהם, הפרסום אודות העניין תמוה, וחסר כל קשה למציאות.

הפגנת הענק במחאה על מצוקת הדיור ויוקר המחיה בתל אביב, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
המיליונר האמריקאי תרם להפגנת השמאל? ההפגנה ביום שבת/נמרוד סונדרס

לדברי המארגנים, במימון ההפגנה השתתפו מספר גורמים, בהם חברת ההפקות של שלמה ארצי, וחברת ההפקות "בטי בם", שתרמו 300 אלף שקלים כל אחד. בנוסף, נתרם סכום של כ-20,000 שקלים שמומן על ידי צוות מייסדי המחאה – אך איש מהם אינו אברהם, ואף אחת מהחברות לא זיהתה את עצמה כקשורה לאברהם.

מהתאחדות הסטודנטים הארצית נמסר בתגובה כי "ההתאחדות הייתה חתומה על העצרת למול המשטרה. כל סידורי האבטחה והפינוי היו באחריות משטרת ישראל. האירוע עצמו לרבות במה, הגברה, תאורה, גנראטורים ומחסומים נתרמו על ידי החברות עצמם שסיפקו את הציוד, והאומנים הופיעו בהתנדבות". כמו כן, בהתאחדות הסטודנטים פירסמו הערב את פירוט ההוצאות המלא של ההפגנה ביום שבת, מהן עולה כי כמעט כל עלויות ההפגנה היו אכן על חשבון החברות שסיפקו את הציוד הרלבנטי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול ביקר במאהל ברוטשילד שר התחבורה, ישראל כץ. כץ נפגש ושוחח עם סטודנטים במקום, ובין היתר שמע מהם טרוניות בגין חוק ועדות הדיור הלאומיות שעבר בכנסת בשבוע שעבר. כץ אמר כי "כנראה שצריך להכניס תיקון לחוק".

שר התחבורה ישראל כץ בא לתמוך במאהל המחאה ברוטשילד, תל אביב, אוגוסט 2011. שי אוקנין
יכניס תיקון לחוק הווד"לים? כץ ברוטשילד/שי אוקנין

בתוך כך, הוועדה לשינוי כלכלי חברתי, הקיימת שלושה ימים אך כבר זכתה לשלל כינויים ("צוות רוטשילד", "צוות מנו" ו"צוות טרכטנברג"), התכנסה אתמול לראשונה. במהלך הישיבה הוחלט על חלוקת המומחים לצוותים מקצועיים, לפי תחומים: בראשות צוות המסים יעמוד פרופ' יוג'ין קנדל, בראש הצוות לתחרותיות ויוקר המחיה יעמוד ד"ר שלומי פריזט, בראש הצוות לשירותים חברתיים יעמוד ראש אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ', ובראש הצוות שידון בתחום הדיור יעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully