וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה באוסטרליה: "רב הורה לטייח התעללות בילדים"

הרב יוסף פלדמן נאלץ להתפטר מראשות קהילת ניו סאות' וויילס בעקבות חשיפת אימיילים בהם הורה לרבנים "לאיים" על חשודים בפדופיליה במקום להסגירם. להגנתו טען: "זה היה דיון אקדמי"

אחד האישים הבולטים ביהדות אוסטרליה נאלץ היום (שני) להתפטר מתפקידו, בעקבות פרסומים לפיהם הוא הורה לטייח מקרים של התעללות מינית בילדים. כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA. הרב יוסף פלדמן מסידני התפטר מתפקידו כראש המועצה הרבנית של מדינת ניו סאות' וויילס, בעקבות התחקיר שפורסם בסוף השבוע בעיתון היהודי "חדשות יהודי אוסטרליה", המבוסס על אימיילים שכתב, שהודלפו.

באותם מכתבים ממליץ הרב פלדמן לרבנים להחליט בעצמם אם להסגיר חשודים בפדופיליה לידי הרשויות או לא, וקובע כי במידת האפשר, עדיף לטפל בחשדות כאלו מבלי לערב את מערכת החוק, ותחת זאת "לאיים" על החשוד בפרסום ציבורי.

"קודם כל צריך לפנות לרב, שיבדוק את מהימנות התלונה", כתב הרב פלדמן באמייל. "אם התלונה תימצא רצינית, יש להזהיר את העבריין וכו', ולפעול בצורה שעשויה להפחיד אותו, כמו איום בפרסום המקרה באינטרנט, כך שכל הקהילה תדע עליו. אני סבור שאם אנחנו כהנהגה יהודית לא נוכל להתמודד עם עניינים בתוך הקהילה, אנחנו ניתפש כחלשים".

"האשמות שקריות ומכפישות"

התחקיר נערך בעקבות פתיחתה של חקירה משטרתית ביוני האחרון, בעניינם של גילויים חדשים לגבי התעללות בילדים לפני כ-20 שנה ב"ישיבה קולג'" בעיר מלבורן, שמעולם לא דווחו למשטרה. בעקבות פרסום הדברים התעוררה ביקורת נרחבת על הרב פלדמן מצד כמה מחברי הנהגת יהדות אוסטרליה, ורבים מהם ציינו כי למעשה, קיימת הוראה הלכתית חד משמעית לדווח על מקרי התעללות בילדים למשטרה.

בהודעת ההתפטרות שלו היום, דחה הרב פלדמן את ההאשמות נגדו, וטען כי באופן פומבי, הוא דבק מאז ומעולם בעמדה כי יש להסגיר חשודים לידי המשטרה, וכי האימיילים שנחשפו היו חלק מ"דיון אקדמי פנימי בין רבנים שבו הוצגו מגוון דעות של מלומדים בינלאומיים בעניין אוטפן ההתמודדות הרצוי עם מקרים שבהם אין חובת דיווח".

עוד הוסיף הרב כי הוא שוקל להגיש תביעת דיבה נגד העיתון היהודי, בגין פרסום "האשמות שקריות ומכפישות". עורכת העיתון, זדי לורנס, אמרה היום בתגובה כי היא עומדת מאחורי התחקיר, וכי היא מאמינה ש"כמה וכמה רבנים בכירים ומנהידים בקהילה היהודית" תומכים בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully