וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר רה"מ על מחאת האוהלים: "כנסו לפרופורציות"

רוני סופר, דוברו של רה"מ, התייחס בראיון לערוץ 10 למחאה על יוקר המחיה ואמר כי כולם "רוצים הכל עכשיו ומהר. רוצים להיות שווים. לצערי, לא כולם חיים באותה רמה אבל בסדר בארץ"

המחאות החברתיות בימים האחרונים כיוונו את חיצי הביקורת כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועכשיו נראה כי לשכת נתניהו מכוונת חיצים דווקא לכיוון המחאה, דבר שהצליח להכעיס את המפגינים. רוני סופר, דוברו של ראש הממשלה, התייחס היום (ראשון) למחאה החברתית הגואה נגד יוקר המחייה בראיון לתכנית "אורלי וגיא" בערוץ 10, ואמר כי "לגבי הדברים הטובים (שיש בארץ) אולי לא נעים לשמוע ביום של הפגנות, אבל יש פה ארץ בסך הכל בסדר. יש פה קשיים לאוכלוסייה שלמה שסובלת ממצוקה. בעבר, אנחנו בחרנו את מקום מגורינו בהתאם ליכולותינו. התהליך הזה הוא שהחברה הפסיקה לשים לעצמה גבולות. רוצים הכל עכשיו ומהר".

מחאת הדיור - הכותרות האחרונות:
מאהל ראשון באילת: "הבעיה האמיתית נמצאת פה"
נתניהו הורה על פתיחה בהידברות עם ראשי מחאת הדיור
פעילי מחאת הדיור לנתניהו: "מוכנים לדבר רק איתך"
מחאת הדיור: כ-150 אלף הפגינו בעצרות ברחבי המדינה

הזמר, אברהם טל עצרת של מחאת הדיור בירושלים, יולי 2011. עומר מירון
ההפגנה בירושלים, אתמול/עומר מירון

סופר המשיך ואמר, כי "אני חי בתוך הארץ הזו ואני חושב שצריך לשים את הדברים בפרופורציות. כשאתה עובר באיילון ויש 10,000 מכוניות, כשאתה מסתכל מסביבך על הבנייה והסטנדרט של הבנייה הפך להיות דירות יוקרה בלבד, כשאתה רואה 1.3 מיליון איש יוצאים לחו"ל - כולם רוצים להיות שווים. צריך לשים את הדברים בפרופורציות. לצערי אנחנו לא כולם חיים באותה רמה".

הדברים כאמור הכעיסו את נציגי המחאה שישבו אף הם באולפן התכנית וכן את חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה) שישבה לצדו של סופר. יחימוביץ' אמרה כי "צר לי על רוני שהוא נקלע לסיטואציה שבה הוא צריך לשבת ולומר את הדברים חסרי השחר האלה. מה שקרה כאן בעשור האחרון, ובאופן קיצוני במיוחד מאז שנתניהו הפך להיות שר אוצר ב-2003, זה הפרטות בלתי פוסקות, הפקרת חלקים גדולים של המדינה לידי בעלי ההון, קיצוצים בלתי אפשריים בתקציב. תקציב הבריאות מתקצץ כל הזמן. יש כאן דריסה הולכת ונמשכת של מעמד הביניים. פגיעה בביטחון התעסוקתי. נתניהו שומע את הקולות אבל הוא לא מבין אותם".

מאוחר יותר אמר סופר לוואלה! חדשות כי "הציטוטים המתפרסמים הם חלקיים, אינם משקפים את הנאמר, מעוותים את הריאיון ויוצרים מצג שווא. הדברים הוצגו במשך ריאיון ארוך שבמהלכו הוצגו גם הפעולות שעשה ראש הממשלה וגם דברים שהם אמיתות לגבי החברה הישראלית וביניהם העובדה שהמצב אינו נורא כל כך כפי שמעידים נתונים כלכליים, החל ממצבה הכלכלי של ישראל וכלה במספר היוצאים לחול העומד על מיליון ושלוש מאות אלף בקיץ הנוכחי. בריאיון נאמרו דברים במטרה להציג את ההבנה לענייני החברה והכלכלה בישראל, לצד פתרונות שמציע ראש הממשלה ותמונת מציאות אמיתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully