וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכ"א: "גיוס חרדים לצבא משפיע לרעה על החיילות"

קצינים בכירים באגף כוח אדם מודים שהתנגדותם של החיילים החרדים לשרת בצמוד לחיילות, פוגעת ברמת שירותן. עם זאת, "מספר החיילים הדתיים והחרדים יעלה בקרוב בשל התפתחות דמוגרפית"

גיוס החרדים לצה"ל משפיע באופן שלילי על שירותן של החיילות, כך מודים באחרונה קצינים באגף כוח אדם בצבא. זאת, למרות, התחייבות אכ"א בפני הממשלה להכפיל את מספר החרדים המשרתים בצה"ל בשנים הקרובות. "באופן טבעי כשאתה מגייס יותר דתיים בכלל, וחרדים בפרט, המגמה משפיעה על שירות נשים בצה"ל כמו שירות נשים במוצבים או בתפקידי לחימה", הסביר קצין בכיר באכ"א בשיחה עם וואלה! חדשות.

קצין אחר הסביר כי "תא"ל גילה כליפי (יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים) עוסקת בנושא הזה מאז שנכנסה לתפקיד והגדירה אותו כ'נפיץ', אם לא ימשיכו לעסוק בו". לדבריו, "לראש אכ"א הנכנסת, אלוף אורנה ברביבאי, יש נושאים רבים בוערים שהיא צריכה לעסוק בהם בין היתר בסוגיית הנשים והחרדים המשרתים בצה"ל". לדברי הקצינים, הפגיעה ברמת השירות של החיילות, נובעת מאי הסכמתם של החרדים לשרת בצמוד לחיילות במוצבים, טנקים או משרדים. כמו כן, החרדים מתנגדים להופעתן של זמרות בלהקה צבאית בפניהם.

הרב הראשי לשעבר: "מספר המתגייסים הדתיים יעלה"

באכ"א מעריכים כי בקרוב תידרש ברביבאי למנות צוות חשיבה שיורכב מנציגי אכ"א, רבנות צבאית וקצין חינוך ראשי כדי להתמודד עם הבעיות שיתעוררו ככל שיעלה מספר החרדים בצה"ל. זאת לאחר שלפני כשמונה חודשים קיבלה לידיה תא"ל כליפי מחקר מגוף חיצוני לצבא שטוען, כי גיוס החרדים מקשה באופן ישיר על שירות הנשים בצבא ודוגמאות לכך ניתן היה לראות בשירות חיילות במוצבים וביחידות קטנות.

הרב הצבאי הראשי לשעבר, תא"ל אביחי רונצקי, שמונה על ידי האלוף במיל' יפתח רון טל כבר בשנת 2005 לעמוד בראש מנהלת השילוב הראוי, טוען כי "הציבור והצבא צריכים לעכל שמספר הדתיים והחרדים שמתגייסים לצבא יעלה בשנים הקרובות, לא כפעולה אלימה - אלא בגלל התפתחות דמוגרפית. מי שרוצה לאזן את זה שיביא יותר ילדים ויגייס יותר קיבוצניקים". לדבריו, בחטיבת גולני, למשל, מפקד החטיבה, סגנו וכל מפקדי הגדודים, למעט אחד, הינם חובשי כיפה. בחטיבת הצנחנים, לדבריו, שני מג"דים הם חובשי כיפה, אך כל הסמג"דים הם חובשי כיפה ואם רק מתוכם יבחרו את דור המג"דים הבא הווה אומר שכל המג"דים בצנחנים יהיו חובשי כיפה.

"אין חדש תחת השמש. גם מח"ט גולני לשעבר, אל"מ תמיר ידעי, היה מתייעץ איתי האם להביא לעצרת כללית של החטיבה זמר או זמרת כשהוא יודע שמרבית הקהל הם חובשי כיפות והתשובה הייתה ברורה. מג"ד שאל אותי האם הוא יכול לשהות עם קצינת קשר באותו נגמ"ש והסברתי לו שהוא צריך קצין קשר. זו המציאות. מי שנמצא משפיע. ברור לי שיש חלק קטן בחברה שמפחד", הסביר רונצקי.

עוד בנושא:
רבנים צבאיים נגד נהגות ההאמרים
הרב מצגר: ”לא להעמיד במבחן חיילים דתיים”
חיילים דתיים דורשים: אספקת מים מינרלים לפסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully