וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי הרב יעקב יוסף התעמתו עם שוטרים בירושלים

מוטי לוי ויהושע בריינר

3.7.2011 / 17:37

כמאה מתומכי הרב יוסף מחו על מעצרו וניסו לחסום את כביש 1 בי-ם. המפגינים חשודים שניקבו צמיגי רכב של נהג ערבי שנקלע לאזור בטרם פוזרו. הרב דב ליאור חיזק את עמיתו: "אל תישבר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן-דוד)

כמאה מתומכיו של הרב יעקב יוסף, בנו של מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, ניסו לחסום בצהריים (ראשון) את כביש 1 בירושלים, סמוך לרחוב שמואל הנביא, שם מתגורר הרב. המפגינים מוחים על מעצרו של הרב יוסף, שנחקר הבוקר בחשד להסתה בעקבות תמיכתו בספר "תורת המלך", ואז שוחרר.

עשרות מתומכיו של הרב התעמתו עם כוחות המשטרה שהגיעו למקום, ואחד מהם אף עוכב לחקירה. מפגין נוסף ניקב על פי החשד את צמיגי רכבו של נהג ערבי שנקלע לאזור. כעבור זמן קצר הצליחה המשטרה לפזר את התומכים, שעושים את דרכם אל עבר קבר שמעון הצדיק, שבשכונת שייח ג'ראח.

עוד בנושא:

הרב יעקב יוסף נחקר ושוחרר - חשש במשטרה ממהומות
מעצר הרב יוסף: "אחרי שנהיה הרוב, נחקור הפושעים"
בנו של הרב עובדיה יוסף צפוי להיעצר בחשד להסתה

עצרת תמיכה ברב יעקב יוסף לאחר שחרורו מחקירה בעקבות תמיכתו בספר תורת המלך, יולי 2011. עומר מירון
הרב יוסף בעצרת סמוך לביתו בירושלים, היום/עומר מירון

הרב ליאור התקשר לתמוך: "אל תישבר"

במשטרה חששו ממהומות לאחר מעצרו של הרב, והחששות התאמתו: מוקדם יותר נעצרו שלושה צעירים יהודים, ככל הנראה חסידיו של הרב יוסף, בחשד שניסו לחסום את דרכה של הרכבת הקלה בדרך חיים בר-לב בבירה. מהמשטרה נמסר עוד כי מוקדם יותר ניסו צעירים אחרים לחסום בפחי אשפה רחוב הסמוך לבית הרב יוסף וכן הוצתו צמיגים במקום. כמו כן, קיימו תומכיו של הרב עצרת תמיכה סמוך לביתו בירושלים.

בחקירתו, אמר יוסף לשוטרים כי אין להם סמכות לעצור אותו מתוקף היותו רב. הוא דרש שיגידו לו מאיזה תוקף חוק נעצר, וסירב לשתף פעולה עם החוקרים. הוא לא השיב לשאלות שהוצגו בפניו, ולא התיר לשוטרים לקחת ממנו טביעות אצבעות. בסיום החקירה, ניגש אל הרב השוטר שעצר אותו, וביקש ממנו סליחה. הרב סירב, ואמר כי "לא ניתן למחול על כבוד התורה".

כבר בשבוע שעבר נראה היה שהרב יוסף ייעצר, זאת לאחר שרבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, נעצר בנסיבות דומות. היום התקשר הרב ליאור לרב יוסף על מנת להביע הזדהות ולחזק את ידו. הרב ליאור שוחח עם הרב יוסף ואמר לו: "אל תישבר"- אמר ליאור.

בשבוע שעבר היה זה הרב יוסף שחיזק את הרב ליאור לאחר מעצרו של האחרון: "בושה וחרפה שהקימו מחלקה לתפקידים מיוחדים, שכל תפקידה לרדוף את ציבור נאמני ארץ ישראל, תוך שתיקה מוחלטת להתבטאויות וקריאות לרצח ואלימות מצדם של פרופסורים ודוקטורים מהשמאל", אמר אז הרב יוסף.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

עדכון ראשון: 15:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully