וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של ברגותי: "ישראל לא רוצה לשחרר את שליט"

ניר יהב, בילעין

3.7.2011 / 13:40

ביום שישי הגיעה פדווא ברגותי לחגוג עם המפגינים בבילעין. בראיון לוואלה! חדשות היא סיפרה כי בעלה ממשיך להאמין במאבק פלסטיני בזירה הבינלאומית כיוון ש"בישראל אין פרטנר לשלום"

"ישראל לא רוצה לשחרר את שליט כי אם היא באמת הייתה מעוניינת בכך, היא הייתה נענית לדרישות חמאס ומשחררת את האסירים המופיעים ברשימה שהוגשה לישראל מזמן", כך אמרה לוואלה! חדשות פדווא ברגותי, רעייתו של בכיר פתח מרואן ברגותי המרצה חמישה מאסרי עולם בכלא הישראלי. לדבריה, כל הפלסטינים רוצים שגלעד שליט ישוחרר מהשבי "אך בד בבד רוצים שהאסירים הפלסטינים ישוחררו מהכלא הישראלי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזזת תוואי הגדר הוכיחה כי לפלסטינים יש כוח רצון במאבקם נגד הכיבוש. הפגנות שמחה בשישי האחרון בבילעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פדווא ברגותי, עורכת דין במקצועה, הגיעה בסוף השבוע למוקד ההפגנות השבועי בבילעין כדי לחגוג את ניצחון המפגינים. המאבק הארוך של המפגינים נגד גדר ההפרדה במקום הוכיח, לטענתה, את עוצמתה של מחאה עממית. "הזזת תוואי הגדר הוכיחה כי לפלסטינים יש כוח רצון במאבקם נגד הכיבוש", אמרה, תוך שהיא אוחזת בדגל פלסטין וצופה במאות הפלסטינים, הישראלים והזרים רוקדים משמחה על הישגם הגדול.

"אנו רוצים את המדינה שלנו, אנו רוצים להתעסק בחינוך, בחברה, בילדים ולא בכיבוש", אמרה, "כל הפלסטינים מעדיפים משא ומתן אבל אחרי 20 שנה של תהליך שלום, ברור שהוא נכשל לגמרי. מה עוד אפשר לעשות אחרי 20 שנות תהליך שלום? ללכת להיאבק בזירה הבינלאומית. אם היינו משיגים את זכויותינו באמצעות משא ומתן - היינו מעדיפים זאת. זה ברור לכולם. אבל כשאין לנו אפשרות כזו, אנו נאלצים להיאבק בזירה הבינלאומית ולנסות לשכנע את הקהילה הבינלאומית ללחוץ על ישראל להפסיק את הכיבוש".

"הוא ממשיך לעשות ספורט"

ברגותי סיפרה כי ביקרה את בעלה לפני כשבוע וחצי ומצאה אותו במצב רוח טוב ובמורל גבוה. "אני מבקרת אותו כל שבועיים, יש לי אישור מהצלב האדום", סיפרה, "הוא ממשיך לעשות ספורט מדי בוקר ולקרוא הרבה מאד ספרים בעברית, ערבית, אנגלית וקצת צרפתית. הוא ביקש להעביר מסר לפיו אנו כפלסטינים צריכים להמשיך ולהיאבק בזירה הבינלאומית למען הקמת מדינה עצמאית וחופשית. הוא אמר גם שהביטחון הישראלי יבוא מהשלום ולא להפך. כלומר, השלום יוביל לביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מתי את מעריכה שתראי את בעלך מחוץ לכלא?

"אני מקווה לראות אותו בהקדם האפשרי".

הוא מתכוון להתמודד על תפקיד יו"ר הרשות?

"אין כרגע שום מועד לבחירות. מרואן הוא פוליטיקאי פופולרי ביותר, הפלסטינים אוהבים אותו, תומכים בו, סומכים עליו, וכל הסקרים גם מוכיחים זאת. ברגע שיכריזו על מועד לבחירות, מרואן יקבל החלטה בנושא. אבל עכשיו זה עוד מוקדם להחליט".

היית מייעצת לו להתמודד בבחירות?

"אני כאשתו צריכה את מרואן בבית, שיחיה עם ילדיו ובני משפחתו. במשך עשר שנים הוא סבל קשות ולא יכול היה לראות את ילדיו. הילדים מדברים עליו הרבה ומתגעגעים אליו. אני צריכה אותו בבית כבעל, כאב וכאיש משפחה".

את ומרואן חושבים שיש סיכוי לשלום?

"כרגע אין שום סיכוי לשלום משום שאין בישראל פרטנר לשלום. אבו מאזן הוא איש שלום אבל אין לו שום פרטנר בצד השני".

עוד על מרוואן ברגותי:
ברגותי: לא ניתן להשיג מדינה פלסטינית במו"מ
פרקליטו של ברגותי: "מונעים ממני לבקרו בכלא"
ועידת פתח: ברגותי נכנס, אבו עלא בחוץ

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully