וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להחרים את 'הישרדות' בגלל הסלבס המשתמטים"

יהושע בריינר

3.7.2011 / 9:00

המילואימניקים נגד הסלבס: קבוצה בפייסבוק קוראת להחרים את תכנית הריאלטי בשל העובדה שחלק ממשתתפיה לא שירתו בצה"ל. "להם יש בעיות רפואיות?"

אחרי שמחאת הקוטג' נמוגה, התפנתה הרשת למאבק הבא: קבוצה בפייסבוק העונה לשם "מי שלא כשיר לצה"ל לא כשיר להישרדות", קוראת להחרים את עונת ה-VIP של התוכנית הפופולרית "הישרדות", לאחר שנודע כי הרכב המשתתפים כולל בין היתר ידוענים שלא שירתו בצה"ל או כאלה ששירתו שירות חלקי בלבד. באחרונה פורסמה רשימת המשתתפים ב"הישרדות-VIP" והיא מכילה בתוכה את מייקל לואיס, איתי תורג'מן ואושרי כהן.


האם תחרימו את הישרדות? הצביעו בפייסבוק

מקימי קבוצת המחאה בפייסבוק טוענים כי לא ייתכן שמי שהשתמט משירות צבאי בטענה של בעיות רפואיות פיזיות או נפשיות, יכול ליטול חלק בתחרויות ובתנאים הפיזיים שמשולבים שבתוכנית. "יש גבול לצביעות", אמר אמיר שוצמן, מקים הקבוצה, "הרי כל הזמן אותם סלבס מספרים שלא שירתו בצבא בגלל בעיות רפואיות קשות או בשל סיבות נפשיות, אז איך ייתכן שפתאום הם יכולים לעבור את הישרדות רחוק מהבית, בתנאי לחץ, ללא אוכל או שינה, עם מטלות פיזיות, אבל לא יכלו לשרת בקריה כפקידים? יש גבול לכמה אנחנו כחברה יכולים לספוג את ההשתמטות הזאת, רק שהפעם זה ממש חוצה את הגבול. מפריע לי שערוץ 10 נותן לאנשים הללו לגיטימציה ובעיקר נותן להם במה".

שוצמן, תושב תל אביב, שירת בעברו כראש מחלקת פרט בחיל האוויר והשתחרר בדרגת אלוף-משנה. הקבוצה שפתח בפייסבוק כבר מונה מאות חברים שאף החליפו את הלוגו המוכר של הישרדות במילה 'השתמטות'. לדברי שוצמן, "אם הוכח שהאנשים האלה לא כשירים פיזית או נפשית לשרת בצה"ל, אני רוצה לראות את הרופא שנתן להם אישור להיות בהישרדות. לא יכול להיות שאנחנו כחברה נספוג את תופעת ההשתמטות ואחר כך נראה אותם משתתפים במטלות ובתנאים של הישרדות. יש היענות מדהימה בפייסבוק ואנשים רבים מתכוונים להחרים את התוכנית. יש גבול כמה אפשר לעבוד עלינו".

אין זו הקריאה הראשונה להחרים הפקות בהשתתפות שחקנים ודוגמנים שלא שירתו בצה"ל. בעבר אף יצא ראש אכ"א לשעבר, אבי זמיר, בקריאה להחרים את חברת "מי עדן" מכיוון שהדוגמנית בר רפאלי שלא שירתה בצה"ל פירסמה את החברה. באחרונה פורסם כי כבר החלו הצילומים לעונת הסלבס של התוכנית הפופולרית כשבין המשתתפים ניתן למצוא את הכדורסלן דורון ג'מצ'י וכן את מי שהואשם בעבר בריגול לטובת ישראל והיה כלוא במצרים, עזאם עזאם, שדווקא שירת בצה"ל והשתחרר בדרגת רס"ר.

עד לפרסום הידיעה לא נמסרה תגובה מערוץ 10. מסוכנות זוהר יעקובסון, המייצגת את אושרי כהן ואיתי תורג'מן וכן ממשרד יחסי הציבור "דני לוי" המייצג את מייקל לואיס ביקשו שלא להגיב לידיעה.

עוד בנושא:

מייקל לואיס יעדכן בפייסבוק על גיוסו לצה"ל
השרים הפילו הצעת החוק "אמנים משתמטים"
החרמת אמנים משתמטים: "הצעה פופוליסטית"

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully