וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער החליט לבטל את קיצור החופש הגדול

6.6.2011 / 16:24

שבוע לאחר ההודעה הדרמטית על קיצור החופש הגדול בשבוע, חזר בו שר החינוך מהמהלך. סער הסביר כי המהלך טורפד על ידי הסתדרות המורים. שנת הלימודים תחל ב-1 בספטמבר

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן דוד)

שר החינוך גדעון סער כינס אחר הצהריים (שני) מסיבת עיתונאים בה הודיע על דחייה בשנה של קיצור החופש הגדול. דבר ההחלטה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות. השר סער הסביר כי "בשבוע שעבר הודענו על ההחלטה לקצר את החופש הגדול, לאחר שקיבלנו את הסכמתם של שני ארגוני המורים. בעיניי החופש הגדול הוא ארוך מדי ואין שום רצף לימודי בתחילת שנת הלימודים. מכיוון שמדובר בדבר בר-ביצוע, החלטתי לבצע את זה למרות כל הביקורת".

סער הוסיף כי "באתי לבצע שינוי, לא באתי להעביר את הזמן. ביום שישי, לפני שלושה ימים, קיימתי מספר שיחות עם מזכ"ל הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. השיחות הללו, נמשכו בפגישה שקיימתי היום עם הנהגת הסתדרות המורים. לצערי, הסתדרות המורים חזרה בה מההסכמה לביצוע קיצור החופש באוגוסט הקרוב. אמרו שהם מסכימים לקיצור, אך לא כעת. לסיכום אמר שר החינוך כי "בנסיבות העניין, לצערי הרב, אינני יכול ללכת למהלך כפי שתוכנן. בסופו של יום, האחריות היא עלי וכמי שעומד בראש המערכת הזו החלטתי להודיע בצער, ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר".

ביום שלישי שעבר נודע כי משרד החינוך החליט באופן סופי שחופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. זאת בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות. על פי החוזר, מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.

על פי התכנית, למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

סער הביע כבר בעבר את תמיכתו בקיצור החופש הגדול, אך הרעיון זכה להתנגדות מצד ארגוני המורים שבהסכמים הקיבוציים עמם נקבעו מספר ימי חופשה קבועים. אלא שבשנה שעברה הוקמה ועדה במשרד החינוך בראשות שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר בעבר, שבעבודה משותפת עם נציגי מרכז השלטון המקומי ומשרד האוצר הצליחה להגיע להסכמה על קיצור החופשה.

עוד על קיצור החופש הגדול:
דיון בכנסת: קיצור החופש הגדול - רק בשנה הבאה
תלמידים על קיצור החופש הגדול: "כמו לקצר החיים"

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully