וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על דברי דגן: "פוגעים בביטחון המדינה"

בראיון לערוץ 2 אמר השר לעניינים אסטרטגיים יעלון כי דברי דגן על נתניהו וברק "בלתי אחראיים ולא תקינים דמוקרטית". לדברי יעלון, "לא תקין דמוקרטית להעביר ביקורת על דרג נבחר"

"אם בעקבות דבריו של ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, הציבור שם סימני שאלה על מידת האחריות של ההנהגה – זו פגיעה בביטחון המדינה, ללא ספק". כך אמר הערב (שבת) השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון בראיון שהעניק לערוץ 2, בתגובה לדבריו של דגן השבוע באוניברסיטת תל אביב.

"אני מכיר את דגן שנים ארוכות", סיפר יעלון. "יש לי הערכה רבה ליכולותיו המקצועיות. אני חושב שהדברים שיצאו מפיו בתקופה האחרונה הם בלתי אחראיים, ובוודאי בלתי תקינים במדינה דמוקרטית. כי במה מדובר? אם על דעתו הוא עוסק פה בנושאים שבוודאי רובם נידונו עם הדרג המדיני במשך השנתיים האחרונות, אני חושב שזה לא תקין דמוקרטית להעביר ביקורת על דרג נבחר, ובוודאי שלא להפיץ מידע שאמור להישמר כמידע סודי".

"דגן בא מתוך נפיחות עצמית"

בדבריו התייחס יעלון גם לתקופתו כרמטכ"ל, אז חלק על דעתו של ראש הממשלה שרון בנוגע להתנתקות. "אני לא הוצאתי את הדברים לתקשורת", אמר. כשנשאל על כך שלאחר פרישתו, פרסם בספרו דברים בגנות ההנהגה, אמר יעלון: "בזמנו אני פרשתי, ודגן עוד לא פרש, אבל זה לא משנה. כשאני התייחסתי להתנתקות, חיכיתי שהיא תבוצע, כי דרג נבחר קיבל החלטה דמוקרטית. אם חשבתי אחרת, אמרתי את דעתי בחדר הסגור, אחרת זה היה פוטצ'".

"דגן בא מתוך נפיחות עצמית שאין לה תוכן", אמרו אתמול גורמים בכירים לעיתונאים צ'יקו מנשה ורביב דרוקר בערוץ 10. "במשך שמונה שנים הוא היה אחראי על עצירת הגרעין האירני – אך הגרעין האירני לא נעצר. השתן עלה לו לראש. הוא השתגע כשלא קיבל את ההערכה שרצה (...) דגן חסר כישורים מדיניים לחלוטין. יש לאדם הזה הרבה בעיות". עוד הוסיפו ואמרו כי ראש המוסד לשעבר "היה נגד ההליכה למסלול הסורי בוויכוח שמתנהל בשנים האחרונות; הוא היה נגד פשרות משמעותיות לפלסטינים. אנחנו לא מבינים מאיפה כל זה בא".

בשבוע שעבר נשא ראש המוסד לשעבר דברים באוניברסיטת תל אביב, בהם תקף את הדרג המדיני, וציין כי "לפעמים שכל והחלטה טובה לא קשורים להיותך דרג נבחר". דגן התייחס בדבריו גם לתקיפה ישראלית אפשרית באירן, ואמר כי "זו צריכה להיות אופציה אחרונה בהחלט". כמו כן, ציין דגן כי על ישראל לתמוך ביוזמה הסעודית לחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully