וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שמאלוב: "הפמיניסטיות משמרות הפער"

30.5.2011 / 18:36

בדברים שנשאה בכנס באריאל, הביעה ח"כ שמאלוב-ברקוביץ' ביקורת נגד הארגונים הפמיניסטיים "הרדיקליים", לדבריה. "פעילותן היא הסיבה לשחיקת מעמד הנשים, ופוגעות בזכויות אדם גבריות"

"השמחה והצהלה של הארגונים הפמיניסטיים בכל פעם שאישה מתקדמת בסולם הקריירה, מעיד על כישלון במאבק הפמיניסטי" – כך אמרה היום (שני) ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ' (קדימה), על רקע ההחלטה לקדם את תת-אלוף אורנה ברביבאי לדרגת אלוף ולתפקיד ראש אכ"א. בדברים שנשאה בכנס "פשיעה בוורוד: נשים, עבריינות וענישה" של המחלקה לקרימינולוגיה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, הביעה שמאלוב-ברקוביץ' ביקורת על פעילות התנועות הפמיניסטיות.

"אחת הסיבות העיקריות לשחיקת מעמדן של הנשים כיום, היא פעילותן של התנועות הפמיניסטיות הרדיקליות, שהן ארגונים אנטי-גבריים הפוגעים בזכויות אדם גבריות", המשיכה שמאלוב-ברקוביץ'. "מרגע שהאישה המודרנית יצאה מביתה, התא המשפחתי אליו היא משתייכת החל לשאת בעול התשלומים הנוגעים מזכויות היתר שהעניקו לה הארגונים הפמיניסטיים".

בדבריה טענה שמאלוב-ברקוביץ' כי הארגונים ניזונים מהנצחת הפער בין המינים, ולשם כך, הם דואגים לשמרו. "בכל פעם שאישה מגיעה לתפקיד מפתח היא זוכה לסיקור עצום בתקשורת לא בגלל הצלחתה, אלא בגלל היותה אישה", היא ציינה. "אם היו הנשים שוות בין שווים, לא צריך לפאר, לתקשר ולרומם את הצלחתן".

"מחדירים בנשים פחד ושנאה"

בהמשך הוסיפה שמאלוב-ברקוביץ' להאשים את המוסדות האקדמיים בשימור המצב: "באוניברסיטאות מסוימות מדגישים חוגים ללימודי מגדר, בהם מחדירים בנשים את הפחד והשנאה כלפי הגברים המשתמשים בכוחם כדי לכפות את רצונם ולגמד את רצון האישה. באופן שיטתי, מספקים הארגונים הפמיניסטיים נתונים סטטיסטיים מעוותים, צהובים וסלקטיביים המשרתים את הארגונים ואת התקשורת שנכספת לכותרות צהובות ועסיסיות".

בתום דבריה של חברת הכנסת, ולאחר חילופי דברים רבים בין קומץ תומכיה הגברים שבקהל לסטודנטים ומרצים אחרים, סיפרה פרופ' שרה בן דוד, ממארגנות הכנס, כי ארגונים פמיניסטיים שהתבקשו לבוא ולקחת חלק בכנס, סירבו לעשות זאת בגלל נוכחותה של שמאלוב-ברקוביץ'.

אורן נמטלוב, סטודנט לתקשורת במרכז סיפר כי סטודנטים ואנשים אחרים בקהל מחו על הציניות הרבה בדבריה של חברת הכנסת. "תומכיה של חברת הכנסת התווכחו עם נשים שהתנגדו לדבריה של חברת הכנסת. מבחינתי, זה היה דיון אקדמי שאינו 'יבשושי'", הוא מספר.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully