וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שאף משרוקית מתכת חדה, רופאים הצילו חייו

אריאל נוי

23.5.2011 / 1:48

יואל הסופר השתשעשע עם חבריו באמצעות משרוקית מתכת, בעלת להבים חדים, במהלך ההילולה בהר מירון. כששב לביתו שאף בטעות את המשרוקית, שנתקעה בריאתו. רופאים שלפו אותה ללא נזק לצעיר

"כמעט ואסון" בל"ג בעומר: יואל הסופר, בן 19 מרחובות, הובהל אמש (ראשון) לבית החולים קפלן ברחובות, לאחר ששאף בטעות משרוקית מתכת בעלת שוליים חדים, במהלך הילולת ל"ג בעומר בהר מירון. המתכת החדה נתקעה בריאתו של הצעיר, ונשלפה בהצלחה מריאתו בניתוח ובהרדמה מלאה, תוך שיתוף פעולה של מומחים מתחום הריאות ואף אוזן וגרון.

המקרה המבהיל החל כשהצעיר הגיע עם חבריו להילולה ההמונית בהר. "כשהגענו ראינו בכניסה להר מירון דוכן עם משרוקיות שעושות קול של ציפורים", סיפר. "רכשתי אחת ובמהלך הלילה שרקתי יחד עם החברים. הגעתי הבוקר הביתה, ורציתי להשמיע לאמא שלי את הקולות הבוקעים מהמשרוקית. מרוב צחוק שאפתי אותה בטעות פנימה. מיד התחלתי להשתעל, לא יכולתי לנשום ויצא הרבה קצף מהפה", הוא מתאר. לאחר שאביו, מוטי, ניסה לפתור את המצב באמצעות טפיחות על גבו של הצעיר, נכנסו השניים למכונית ומיהרו לבית החולים ברחובות.

האב מוטי סיפר כי הרופאים בחדר המיון העלו את יואל מיד לחדר הניתוח, והצליחו להוציא את הגוף המתכתי מהריאות. "כשראיתי את הגוף הזר שהוצא הייתי בהלם מהגודל והחדות", סיפר האב. ד"ר רפי וישניצר, מומחה ומנתח ריאות, וד"ר יצחק פוריה, מומחה ומנתח אף אוזן וגרון, אמרו לאחר שליפת הגוף הזר כי ליואל היה מזל רב. "במהלך הניתוח השתמשנו במכשיר ברונכוסקופ גמיש שדרכו הכנסנו מלקחיים בזהירות ראויה שתפסו את הגוף הזר ושלפו אותו", מתאר ד"ר פוריה. "הסיכון הרבה היה בכך שהמתכת החדה תתקע בזווית מסוימת שתחסום את הריאה, ותכניס את החולה למצוקה נשימתית. גם ההוצאה עצמה מסוכנת, ועשויה לפגוע בקנה הנשימה, ובמצב קיצוני גם להיתקע תחת מיתרי הקול, ובכך להקשות על הנשימה", הוסיף.

לדברי ד"ר פוריה, הגוף הזר הוצא בשלמותו ולא בפגע באיברים פנימיים. ד"ר וישניצר הבהיר כי "בכל מקרה בו יש חשד לבליעה או שאיפה של גוף זר, יש להגיע מיד לחדר המיון לשם בדיקה מקיפה ומהירה, ובמקרה הצורך, לשליפתו מגוף האדם". גם לאביו של יואל ברור כי מדובר בנס של ממש, וביקש מבני הנוער ומאנשי החינוך לשים לב לסכנה שבמשרוקית.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully