וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליטה בחודש החמישי להריונה עומדת בפני גירוש

19.5.2011 / 21:42

דויד ובת זוגו דיאנה מקולומביה, קיבלו לפני 6 שנים מקלט מדיני בארץ. דיאנה, הנמצאת בחודש חמישי להריונה, נעצרה ללא התראה ועומדת בפני גירוש. רשות האוכלוסין: היא לא הוכרה כמבקשת פליטה

דויד פרז ודיאנה אוסריו, בני זוג מקולומביה, קיבלו לפני שש שנים מקלט מדיני בישראל בחסות האו"ם, נוכח איומים מוכחים על חייו של דויד בארץ מולדתו ורציחתו של אחד מקרובי משפחתו. דויד אף מוכר כפליט על ידי משרד הפנים, ומדי חודשיים הוא מאריך את שהותו בישראל במשרד הפנים. הוא ודיאנה מעולם לא נישאו, אך היו מוכרים לאורך השנים כבני זוג על ידי משרד הפנים, וכתובת מגוריהם הנוכחית אף נמסרה לאנשי המשרד.

עד לפני שנה, דיאנה זכתה למעמד פליט דומה לזה של דויד, אך המצב השתנה. משרד הפנים, לטענתה, שלח לה מכתב התראה בו הוא מודיע לה שלא נשקפת לה כל סכנה בקולומביה ובשל כך היא מתבקשת לעזוב את ישראל. עו"ד יעל כץ מסטבאום ערערה בשמה של דיאנה על החלטת המשרד, מכוח מעמדם הזוגי המוכר כבר של בני הזוג, אך עד כה לא קיבלה כל תגובה מהמשרד - על אף שהערעור הוגש בחודש פברואר 2010.

ביום שלישי השבוע התקשרו אנשי יחידת עוז לדיאנה וביקשו ממנה להתייצב במשרד הפנים, על מנת לענות על שאלות הנוגעות לשהותה בישראל. דיאנה אמרה לפקחים כי היא חולה, סובלת מכאבים עזים ומרותקת למיטתה. היא הציעה להם להגיע אליה לביתה שברמת גן. הפקחים הגיעו לביתה, אולם ללא כל התראה מוקדמת עצרו אותה ולקחו אותה לבית הסוהר גבעון ברמלה.

"לא אכפת להם מהבעיה הרפואית שלה"

"דיאנה סיפרה לי שהיא חולה מאוד ואינה מסוגלת לאכול את מה שמוגש לה במעצר", סיפר דיוויד. "אני נוהג לקנות לה סוגים מיוחדים של חלב, בשר ואורז בחיי היום יום – דברים אחרים היא פשוט לא מסוגלת לעכל ואסור לה לאכול. בשנה האחרונה אשפזתי אותה שלוש פעמים בבית חולים בגלל התקפים של כאבי בטן. היא אמרה לי שהסוהרים דואגים רק לגורל התינוק, אבל לא אכפת להם מהבעיה הרפואית הנדירה שלה".

עו"ד מסטבאום הדגישה כי בני הזוג הודיעו למשרד הפנים שהם מוכנים לכל חלופה למעצר – מעצר בית או שחרור בערבות, ובלבד שתוסר הסכנה הבריאותית מדיאנה ומעוברה. משרד הפנים טרם השיב לבקשת הערעור שהוגש בפברואר 2010, ולפיכך, לטענת עו"ד מסטבאום, "אסור היה לעצור אותה, כל עוד לא קיבלה תשובה שלילית בה נאמר שעליה לעזוב את הארץ, בתוך פרק זמן מסוים".

מרשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול נמסר בתגובה כי "דיאנה הגיעה לישראל בשנת 2005, כעובדת סיעודית. כשלוש שנים לאחר מכן, הגישה בקשה למקלט. תשאול שהתבצע לה, כמקובל, וראיון עומק ביחידת ה-RSD -(Refugee Status Department) הובילו לדחיית בקשתה כבר בחודש פברואר 2010. מאז נותרה גב' אוסריו בישראל בניגוד לחוק וביודעין. לאור האמור לעיל ולאור העובדה שלא הוכרה כמבקשת פליטה, נעצרה גב' אוסוריו בגין שהות בלתי חוקית. לא ידועה לנו כל סיבה חוקית או אחרת המונעת את הרחקתה".

לפניות לכתב- bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully