וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראה תקנון חרדי: "על האב להופיע בלבוש ישיבתי"

מוטי לוי

18.5.2011 / 0:05

לאחר שהמבקר חשף אפליה בבתי הספר החרדיים לבנות, הגיע לידי וואלה! חדשות אחד התקנונים הנהוגים במוסד חרדי לבנות בירושלים. בין החוקים: איסור להשאיל ספרים מספרייה "זרה"

דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אתמול (שלישי) מספק מבט ראשון על תקנוני הקבלה לבתי הספר החרדיים לבנות. לפי המובא בדו"ח, בתי הספר החרדיים לא נענו לדרישות משרד החינוך לבטל סעיפים לא חוקיים בתקנונים, העוסקים בפרטים שאינם נוגעים במישרין לתלמידות ולכישוריהן. לידי וואלה! חדשות הגיע אחד התקנונים המדוברים של בית ספר חרדי לבנות בירושלים. בתקנון נדרשות המועמדות, בין היתר, לעמוד בקריטריונים הבאים: על אחיהן ואחיותיהן ללמוד אך ורק בבתי ספר חרדיים, איסור להתרועע עם "חברה לא מתאימה" ואיסור להשתתף במופעים "שאינם לרוח בית יעקב".

איסורים נוספים שמופיעים בתקנון הם: איסור על רישום והשאלת ספרים מספרייה "זרה", איסור על השתתפות בחוגים וקורסים שאינם מאושרים על ידי בית ספר. עוד נקבע בתקנון כי על אביה של המועמדת להיות "לבוש בתלבושת ישיבתית" ועל משפחתה לשאת אך ורק פלאפונים "כשרים". במקרה של אי ציות לאחד מסעיפי התקנון גם לאחר קבלת התלמידה בית הספר מותיר בידו את הזכות להשעותה לתקופה קצובה או להרחיק את התלמידה מבית הספר לצמיתות.

לוורה ורטון, חברת מועצת העיר ירושלים מטעם "מרצ" שביקרה בבית ספר ואשר נלחמת בתופעות המוזכרות בדו"ח המבקר בבתי ספר חרדיים בעיר, אמרה בשיחה לוואלה! חדשות כי "מה שקורה הוא הפקרות מוחלטת של מערכת החינוך החרדית, דבר שפוגע קודם כל בדור שלם של המגזר החרדי". ורטון הוסיפה כי המצב נוצר בגלל "עסקנים ורבנים קנאים שהשתלטו על כל מערכת הקבלה והמיון". לדבריה של ורטון, האחריות להמשך המצב הקיים מוטלת על כתפיו של ראש העירייה ניר ברקת המחזיק בתיק החינוך בעיר. ורטון קוראת למשרד החינוך ולרשויות המקומיות "להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותם לוודא שהתהליך הוא באמת שקוף ושוויוני -- כולל הפסקה של השכרת מבנים, הפסקת שרותים, ובעיקר שלילת תקציבים" למוסדות בעייתיים.

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully