וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: קצינים עישנו סמים והשתתפו בטקסי יום הזיכרון

12.5.2011 / 15:59

3 קציני צה"ל בדרגת סרן חשודים שעישנו סמים ביום הזיכרון, ולאחר מכן השתתפו בטקסים שנערכו בבתי העלמין. פרקליט אחד החשודים: "חברו נהרג בשירות הצבאי, הוא רצה לברוח מהמציאות"

שלושה קציני צה"ל בדרגת סרן נעצרו בחשד שהשתמשו בסמים בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ושעות ספורות לאחר מכן, הגיעו לבתי העלמין הצבאיים ונטלו חלק בטקסים במקום - כך נודע לוואלה! חדשות. בית הדין הצבאי ביפו האריך היום (חמישי) בחמישה ימים את מעצרם של השלושה, וביום שני הקרוב צפויה התביעה הצבאית להגיש נגדם כתב אישום בחשד לשימוש והחזקת סם.

השלושה, שמשרתים במפקדת זרוע היבשה, באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ובאגף כח אדם, נעצרו ביום העצמאות בחוף בבת ים כשברשותם חומר החשוד כסם מסוג קנאביס. לדברי התביעה הצבאית, בחיפוש בדירתם של השלושה נמצאה כמות גדולה של חומר החשוד כסם וכן כלי עישון.

לדברי התביעה הצבאית, בחקירתו במצ"ח הודה אחד החשודים כי השלושה אכן עישנו סמים ביום הזיכרון, בין השעות 02:00-04:00 לפנות בוקר, ומספר שעות לאחר מכן, ביום הזיכרון עצמו, פקדו שניים מהקצינים את הטקסים שנערכו בהר הרצל ובקריית שאול. עוד נמסר, כי הקצין הודה שעישן סמים ביחד עם השניים בחוף הים ביום העצמאות. כמו כן, נמסר כי קצין אחר אמר בחקירתו כי עישן סמים גם במסיבה שנערכה בתל אביב בערב יום העצמאות.

לדברי התביעה הצבאית, השלושה נתנו דגימות שתן לבדיקת הימצאות סם בגופם, ואלו יצאו חיוביות. "מדובר בשלושה קצינים בקבע אשר יש לצפות מהם לאמות מידה גבוהות ביותר, בעיקר לאור העובדה שיש להם פקודים", אמר התובע הצבאי, סגן ניר פיינברג, שדרש את השארתם במעצר למען יצירת אפקט הרתעתי.

השופט, סגן-אלוף כרמל וואהבי, נענה לבקשת התביעה והאריך כאמור את מעצרם של השלושה. פרקליטיו של אחד משלושת הקצינים, עורכי הדין שלום דהאן ואשרת שדה, אמרו בתגובה, כי "מדובר בשימוש חד פעמי של קצין מצטיין ואיכותי אשר חווה לפני ארבע שנים אבדן של חבר קרוב שנהרג במסגרת הצבאית. בשל כך, יום הזיכרון מהווה עבורו יום קשה מנשוא אשר הוא מחפש בו רצון לברוח מהמציאות הקשה אשר נכפתה עליו. השימוש נעשה במסגרת אזרחית ללא שום קשר לתפקודו הצבאי ולא השפיעה על עבודתו הצבאית".

פרקליטו של קצין נוסף מבין השלושה, עורך הדין יעקב גסר, אמר כי "מרשי חף מכל פשע והחשד כלפיו מושתת על עצם העובדה שהיה עם שני קצינים שברשות אחד מהם נתפס הסם, והדבר אינו מעיד על מעורבותו באירוע". פרקליטו של הקצין השלישי, עורך הדין אלון פלד, ביקש שלא להגיב.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully