וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: משרד הפנים לא מכיר בגיורים מחו"ל

מוטי לוי

12.5.2011 / 7:41

מכון "עתים" יעתור לבג"ץ נגד משרד הפנים בטענה שאינו מכיר בגיורים אורתודוקסיים מחו"ל. לפי העתירה, המשרד סירב להעניק מעמד של עולה למי שגויר מחוץ לישראל. "המדינה מבזה את הגרים

היום (חמישי) יגיש "מכון עתים", הפועל למענם של הגרים בישראל, עתירה לבג"ץ נגד משרד הפנים, בטענה שהמשרד נמנע מלהעניק מעמד של עולה ליהודים שעברו גיור אורתודוקסי בחו"ל.

העתירה מוגשת על רקע פנייה שנתקבלה במכון לפני כשלושה חודשים מאזרח קנדי בשם תומס דולהן, לאחר, שלטענתו, משרד הפנים סירב להעניק לו מעמד של עולה. לטענת המכון, מפנייתו של דולהן עלה כי הרבנות הראשית לישראל מנחה את משרד הפנים שלא להכיר בגיורים שנעשו בחו"ל. לדברי המכון, ניסיונות להגיע להבנות עם משרד הפנים והרבנות הראשית בעניין נכשלו, ולכן החליט מכון עתים יחד עם דולהן לעתור לבג"ץ באמצעות עו"ד ד"ר אביעד הכהן.

בעתירה טוען המכון כי "בידה האחת קוראת המדינה – מדינת העם היהודי – לכל יהודי לעלות ארצה, וגר צדק שנתגייר – יהודי לכל דבר הוא. ובידה השנייה – באמצעות משרד הפנים, היא דוחה אותם, מערימה עליהם קשיים, תוך שהיא מבזה ומשפילה אותם, ופוגעת בעקרונות יסוד של שוויון ואיסור הפליה, ופגיעה בזכויותיהם הבסיסיות". עוד נטען בעתירה כי תפקיד של הכרה בגיור, אינו נמנה עם סמכויות הרבנות הראשית לישראל, ובהיעדר הסמכה מפורשת לכך בחוק, מעורבותה בעניין היא חריגה מסמכותה.

מכון עתים עלה לכותרות בשנה האחרונה כאשר במסגרת עתירה שהגיש לבג"ץ נגד הרבנות הראשית לישראל על אי הכרה בגיורי צה"ל לצרכי רישום לנישואין. המדינה טענה כי גיורי צה"ל אינם תקפים ועוררה בכך סערה שתמה רק אחרי התערבותו של הרב עובדיה יוסף ומתן הכשרו לגיורים. הרב ד"ר שאול פרבר, מייסד "מכון עתים", אמר לוואלה! חדשות כי "לצערנו הרב, הדרך היחידה בה ניתן להגן המתגיירים היא באמצעות בית המשפט העליון, כך נפתרה סוגיית גיורי צה"ל בבג"ץ הקודם שהגשנו וכך אנו מקווים שיקרה גם הפעם". ד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט" ופרקליט העותרים הוסיף כי "עתירה זו ממחישה את האפליה הקשה שנוקט משרד הפנים כלפי גרי צדק המבקשים להצטרף לעם היהודי, תוך פגיעה בכבודם, בחירותם וביכולתם לנהל חיים נורמליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully