וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חרדית: "דנה אינטרנשיונל = ערפאת"

מוטי לוי

12.5.2011 / 0:02

רגע לפני שתייצג שוב את ישראל באירוויזיון, נאלצת דנה אינטרנשיונל להתמודד עם מחאה של חרדים, שמבקשים למנוע את השתתפותה בקמפיין של משרד התמ"ת. "הבן-אדם קלקל את שם הגברים"

פעילים חברתיים חרדיים שיגרו שלשום (שלישי) מכתב לשר התמ”ת שלום שמחון ומחו נגד שילובה של הזמרת דנה אינטרנשיונל בקמפיין "קונים כחול לבן" שעלה בימים האחרונים על ידי משרדו. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר הרב אשר עדין, יו"ר ארגון 'קול הנער' ומחותמי המכתב כי "אני חושב שיש סמלים לאומיים יותר ופופולריים יותר ממנה. לא הייתי שם אותה בקמפיין כזה בדיוק כפי שלא הייתי שם את ערפאת, את אבו מאזן או את בן לאדן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתכוננת לאירוויזיון. דנה אינטרנשיונל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עצם המעשה שהבן אדם הזה עשה, שהוא הפך את עצמו לאישה, וקלקל את שמם של הגברים והנשים זה לא חינוכי, ולכן לא מתאים לשים אותו בראש קמפיין פרסומי", אמר הרב עידן והוסיף כי "בארץ ישראל לפחות שליש יהודים דתיים וחרדים שאכפת להם מהדת וההלכה".

אדם נוסף שחתם על המכתב הוא עופר כהן, יו"ר השדולה לערכים יהודיים. כהן הסביר כי "מטרת הקמפיין היא לקדם ערך של רכישת מוצרים ישראליים, הצבתה של דנה אינטרנשיונל שהיא דמות שנויה במחלוקת בקמפיין כזה, סותרת את מטרת הקמפיין". הרב יואל שוורץ ממייסדי הנח"ל החרדי המכהן כיום כרב בירושלים הצטרף לחותמים. בשיחה עם וואלה! חדשות הסביר הרב שוורץ כי "מדובר באיסור תורה חמור, אין לתמוך באדם שעושה דברים כאלה".

במכתב שנשלח שלשום כתבו עידן וכהן לשר שמחון כי "רצינו למחות על כך שישנן דמויות מפוקפקות המופיעות בקמפיין, שאינן מייצגות את רוב האוכלוסייה במדינה ואולי משמשות כסדין אדום". הכותבים לא הסתפקו ברמזים ומסיימים את מכתבם במילים "ואנו מתכוונים לדוגמה לגב'-מר דנה אינטרנשיונל הפרובוקטיבית".

ממשרד התמ"ת נמסר בתגובה כי "הקמפיין האמור נועד ליצור תחושת הזדהות וסולידריות". עוד הוסיפו במשרד כי "לשר לא הגיעה כל פנייה בנושא. דנה אינטרנשיונל נבחרה להשתתף בקמפיין כנציגת ישראל לאירוויזיון בכדי לחדד את המסר אותו גיבשו יוצרי הקמפיין לפיו על הציבור להעדיף תוצרת הארץ, כשם שהוא בוחר לעודד את נציגת ישראל באירוויזיון". דנה אינטרנשיונל סירבה להגיב לדברים.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully