וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל חרדי ממצטייני הנשיא: "חבריי בוכים עליי"

מוטי לוי

10.5.2011 / 23:15

בין החיילים שזכו לאות מצטיין הנשיא בטקס המסורתי ביום העצמאות, היה גם חיים סטשבסקי, חייל חרדי הנמצא לקראת יציאה לקורס קצינים. לדבריו, הוא זכה לביקורת ונתק מחבריו ומשפחתו

רב טוראי חיים סטשבסקי (26) הוא חייל חרדי המשרת מזה כשנה כטכנאי בחיל התקשוב במסגרת פרוייקט שילוב חרדים (שח"ר). הבוקר (שלישי) התייצב חיים על מדשאות בית הנשיא כאחד מתוך 120 חיילים וחיילות שקיבלו אות הצטיינות מנשיא המדינה, שמעון פרס, ליום העצמאות תשע"א. בשיחה לווואלה! חדשות סיפר סטשבסקי על היחס של חבריו ובני משפחתו לאות שקיבל: "היו חברים ובני משפחה שקיבלו את זה מאוד קשה. הם מתקשרים ובוכים עליי".

"קיבלתי השבוע שיחות קשות מאוד מחברי ילדות שלי. אחד מהחברים עשה לי הרגשה קשה מאוד. הוא התקשר ואמר לי שהוא הולך להתפלל ולתרום כסף לצדקה בכדי שאנשור", סיפר החייל. "אחד החברים שמתקשר אליי לשאול מה נשמע, כשהוא רוצה לשאול מה קורה בשירות הצבאי, הוא שואל אותי 'מה שלום הציונים האלה?', בלשון גנאי. אני חושב שציונות, כל עוד שזה לא נוגד את ההלכה, זה לא לשון גנאי".

סטשבסקי מצדו, רואה בשירותו הצבאי שליחות. "הרצון שלי הוא להראות לצד שלנו, שמי שרוצה באמת יכול להגיע רחוק בצה"ל. יש מחשבה שבצבא מנצלים אותך ולוקחים ממך מה שהם יכולים ולא מחזירים. זה לא נכון. כי כשאתה עושה ומשקיע ומראה שאתה באמת רציני אתה מקבל בחזרה" קבע.

"אם אתה עושה משהו - תעשה את הכי טוב"

רב"ט סטשבסקי גדל בצפת ולמד בישיבות חרדיות בבני ברק. עם תום לימודיו התורניים, כמו יתר חבריו, הוא התחתן ופנה ללימודים בכולל. לאחר תקופה מסוימת הוא החל לחפש את דרכו להביא פרנסה לביתו, ופנייה לשירות הצבאי, שנראתה לו עד אז כצעד מופרך, נותרה כברירתו היחידה. "הייתי חייב להתגייס. עד אז לא הייתה בי את התשוקה לצבא, כי לא חונכתי על זה", סיפר. "אחרי שנכנסתי, זה פשוט סחב אותי והרגשתי שאם באמת אני עושה את זה, אני שואף להגיע להכי טוב".

כיום סטשבסקי הוא חניך בקורס הכנה לקצונה. מבחינתו, השמיים הם הגבול. "אני רואה את עצמי בטווח הקרוב משתלב בקצונה של צה"ל, משתלב בחיל הקשר בתור קצין ומתקדם. יש לי שאיפה לראות את עצמי מגיע גבוה, אבל אני יודע שלא תמיד כל מה שאנחנו רוצים יכול להתממש, ובייחוד בצבא, כי לא אתה זה שקובע. מבחינתי, אעשה הכול כדי להגיע כמה שיותר רחוק" הוא מסכם.

את התמיכה לצעד שעשה שואב סטשבסקי מאמו ורעייתו שליוו אותו הבוקר בקבלת אות ההצטיינות מנשיא המדינה. "אשתי היא מאוד איתי בתהליך. היא בטוחה שמה שאני עושה טוב לי ולה, לילדים ולבית", אומר סטשבסקי, ומוסיף כי "אני יכול להגיד לך שלאימא שלי זה עשה טוב. היא אומרת שאם אתה עושה משהו - אז תעשה את הכי טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully