וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מנעה מספריות מעזה להגיע לכנס עיצוב שיער

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.5.2011 / 14:45

ארבע ספריות מעזה הוזמנו להשתתף בהשתלמות בגדה אלא שצה"ל הודיע כי הן לא יקבלו אישור מעבר. עמותת גישה, שקבלה בנושא: "יש לאפשר גם לנשים ליהנות מההזדמנויות הכלכליות"

האם ישראל מפחדת ממעצבות שיער מעזה? הארגון המקצועי לספרים ומעצבי שיער בגדה המערבית הזמין ארבע ספריות המנהלות סלון לעיצוב שיער בעזה, להשתתף בהשתלמות מקצועית שצפויה להיערך בין 8-13 במאי. אלא שצה"ל הודיע להן כי הוא אוסר עליהן לעבור לגדה, משום שהן לא עונות על הקריטריונים למעבר מעזה לגדה.

במכתב שכתבה עורכת הדין, נעמי הגר, מעמותת "גישה", לפרקליטות המדינה, היא טענה כי ארבע מעצבות השיער מעזה הוזמנו לקחת חלק ב"יריד האסתטיקה והיופי", שבו ישתתפו מעצבי שיער מכל רחבי השטחים, במפגש של "רכישת מיומנויות חדשות, החלפת דעות והצגת רעיונות חדשים בתחומים שונים. כל זאת לשם שיפור הרמה המקצועית", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספריות שלא יזכו להגיע לגדה בסלון לעיצוב שיער בעזה./מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכת הדין כתבה עוד, כי אין סיבה לאסור על ארבע הנשים העזתיות להגיע להשתלמות בגדה, בעיקר משום שישראל מאפשרת לאנשי עסקים מעזה המנהלים גם עסקים בגדה לעבור לשם. "בחודשים האחרונים מדינת ישראל החליטה להרחיב את הפעילות הכלכלית שברצועת עזה ולאפשר לסוחרים מתחומי עיסוק שונים לצאת את עזה לצרכי מסחר. מטבע הנסיבות החברתיות, התרבותיות והכלכליות שברצועת עזה, רובם המכריע של הנהנים משינוי המדיניות הינם גברים", אמרה הגר.

"על כן", המשיכה הגר, "מן הראוי לאפשר גם לנשים ליהנות מן ההזדמנויות הכלכליות הנקרות בדרכן ומן ההזדמנויות למימוש זכותן לחופש העיסוק. כל זאת, במסגרת עידוד שגשוגה של החברה האזרחית ברצועת עזה, שגשוג הנשען במידה רבה על עסקים קטנים המנוהלים על ידי נשים". בנוסף היא כותבת כי הארבע כבר יצאו בעבר ליום עיון בגדה: "גם במקרה זה עמדתה הראשונית של מנהלת תיום וקישור עזה הייתה שלא לאשר את היציאה ליום העיון, אך לאחר פנייתנו בנושא חזר בו מן הסירוב".

לאור זאת, היא מבקשת מהמדינה לשקול שוב את עמדתה ולאפשר לארבע לקחת חלק ביריד המקצועי שצפוי להיערך ליד רמאללה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטבע הנסיבות החברתיות, התרבותיות והכלכליות שברצועת עזה, רובם המכריע של הנהנים משינוי המדיניות הינם גברים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובה: "הבקשה לא עמדה בקריטריונים"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי "בקשת הספרים למעבר מרצועת עזה לאיו"ש אינה עומדת בקריטריונים לפיהם מתאפשרת כניסת פלסטינים מרצועת עזה לישראל".

במתאם ביקשו להדגיש, כי במהלך שנת 2010 תיאמה מנהלת התיאום והקישור בעזה את כניסתם של למעלה מ-30,000 פלסטינים מעזה לישראל ואיו"ש. מתחילת שנת 2011 אושרה כניסתם של למעלה מ-14,000 פלסטינים לישראל. בתגובת המתאם נאמר עוד כי "בהתאם ליישום החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, מאושרת כניסתם של 70 סוחרים מידי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully