וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למנוע חילול שבת: בקשה לדחות את ל"ג בעומר

מוטי לוי

5.5.2011 / 11:53

רבני צהר פנו לאחרונה לרבנים הראשיים לישראל, לרב עובדיה יוסף ולשר החינוך בבקשה לדחות את מועד הדלקת המדורות בל"ג בעומר ממוצאי שבת ליום ראשון. הנימוק: "למנוע חילול שבת המוני"

ארגון רבני צהר פנה בימים האחרונים לרבנים הראשיים לישראל, למנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, ולשר החינוך גדעון סער, בבקשה להזיז את מועד הדלקת המדורות בל"ג בעומר בכל רחבי הארץ ממוצאי שבת ליום ראשון, וזאת, לדברי הארגון, כדי למנוע חילול שבת המוני.

בפניה לרבנות הראשית עליה חתמו בכירי רבני צהר ובהם נשיא הארגון הרב יעקב אריאל, הרב חיים דרוקמן, הרב שלמה אבינר ויו"ר הנהלת רבני צוהר הרב דוד סתיו נכתב כי "אנו פונים לרבנות הראשית לישראל לכנס את כל הנוגעים בדבר, ולהביא לקביעה תמידית כי לכבוד התורה והשבת תיערך ההדלקה ביום ל"ג בעומר לקראת צאתו, ואז יישמר מנהג ההדלקה במועד, בד בבד עם קדושת השבת ועם ההטמעה בעם ישראל כולו של יסוד מניעת חילול שבת המוני".

בצהר מסבירים כי סיבת הפניה גם לשר החינוך נעוצה בעובדת החופשה במערכת החינוך ביום ראשון, אותה מבקשים בצוהר להזיז יחד עם הדלקת המדורות למחרת, בכדי להתאים את החופשה להחלטת הרבנות הראשית לישראל, אם תתקבל, להזיז את ל"ג בעומר.

בתוך כך, נודע לוואלה! חדשות כי הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, נפגש הבוקר (חמישי) עם הרב נחום דב ברייאר, מנהיגה הרוחני של חסידות בויאן ומי שאמון על אחת ההדלקות המרכזיות במירון בל"ג בעומר להתייעצות על דחיית הדלקת המדורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully