וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בתקרית הירי בשומרון: אחיינה של השרה לבנת

יהושע בריינר וניר יהב

24.4.2011 / 9:45

בן יוסף לבנת, תושב י-ם, אב לארבעה ואחיינה של שרת התרבות והספורט, הוא ההרוג בתקרית הירי שאירעה סמוך לקבר יוסף בשכם. אחד המתפללים שלא נפגע: "השוטרים הפלסטינים עשו וידוא הריגה"

אורי לנץ

(צילום: אורי לנץ, דניאל בוק ורויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרשות הפלסטינית וצה"ל ממשיכים לחקור את נסיבות תקרית הירי שאירעה הבוקר (ראשון) סמוך למתחם קבר יוסף בשכם, בה נהרג ישראלי אחד ושלושה אחרים נפצעו באורח קל עד קשה. בכיר ברשות הפלסטינית שוחח עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט ואישר בפניו כי מבצעי הירי היו שוטרים פלסטינים. עוד נמסר לאלוף כי המשטרה הפלסטינית פתחה בחקירה לבירור נסיבות הירי. בשלב זה נבדק החשד כי מה שהוביל לירי היה חיכוך בין חסידי ברסלב שהגיעו למתחם לבין שוטרים פלסטינים, כאשר נבדקת האפשרות שהמתפללים יידו אבנים לעבר השוטרים או שניסו להימלט מהמקום והירי בוצע במהלך מרדף.

פיגוע ירי בחטמר שומרון סמוך לקבר יוסף, אפריל 2011. עומר מירון
נבדק חשד כי לירי קדם חיכוך בין הצדדים. איזור תקרית הירי, היום/עומר מירון

הישראלי שנהרג בתקרית הירי הוא בן יוסף (בניו) לבנת בן 24 מירושלים. בן יוסף הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים והוא אחיינה של שרת התרבות והספורט לימור לבנת. בניו, כפי שכונה על ידי חבריו מברסלב, היה פעיל ימין מוכר ובשנים האחרונות הוא התחרד והפך לחסיד. חברו סיפר כי "בניו היה יהודי קדוש שאהב לעזור לכל יהודי באשר הוא. הייתה לו מסירות נפש גדולה לעם ישראל ולאהבת ישראל ואנו נמסור את נפשנו כעת על מנת שגופתו לא תנותח".

בנימין מחלב, מנכ"ל אגודת "יסוד עולם", אמר כי "בן יוסף היה יהודי קדוש וטהור שאהב לעזור לכל אחד. הוא ראה את הכניסה לקבר כגאולה. זה יהודי שעזר לכל אחד באשר הוא לכל דת גזע ומין". במקביל, אחד מחסידי ברסלב שלא נפגע בתקרית סיפר כי "כשיצאנו ממתחם הקבר, פגשנו בשוטרים הפלסטינים. הם פשוט ירו לעברנו מתוך כלי רכב. ממש עשו לנו וידוא הריגה".

"זה לא פיגוע טרור"

מושל שכם, ג'יבריל בכרי, התייחס אף הוא לתקרית הירי. בכרי אמר לוואלה! חדשות כי היהודים שהגיעו הבוקר לשכם נכנסו "ללא שום תיאום עם הצד הפלסטיני". הוא הוסיף, כי הוא "לא יודע מי עומד מאחורי הירי לעברם, אבל אני לא מאמין שהאירוע הבוקר הוא פיגוע טרור". לדבריו, נפתחה חקירה בתיאום עם ישראל כדי לבדוק את נסיבות האירוע. "ברגע שנגיע לתוצאות בחקירה, נכריז עליהן", אמר בכרי.

לפני כחודש וחצי ביקרו במתחם קבר יוסף השרים גלעד ארדן ויוסי פלד וסגן השר איוב קרא. השלושה לקחו חלק בתפילה מיוחדת שנערכה במקום באבטחת צה"ל. השר ארדן אמר בביקור כי "אין כמו ביקור בקבר יוסף כדי להתחזק באמונה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. קבר יוסף הוא אחד המקומות שעליהם גם אומות העולם יכולים להגיד ש'גזולים הם בידכם', כי קנינו אותם בכסף מלא. הביקורים במקומות הקדושים מרגשים ולצערנו איבדנו חלק מהם. עלינו להפיק לקחים מהעבר, בהם החולשה שגילינו הובילה אותנו לאובדן מקומות שהם שורש קיומו של העם היהודי. אני מתפלל שהחזרה לכאן תהיה מלאה, שכל יהודי יוכל להגיע לכאן ולהתפלל באופן חופשי".

סגן השר קרא, הזכיר בדבריו את לוחם מג"ב מדחת יוסוף, שנהרג במקום לפני כעשר שנים, ואמר כי "זו סגירת מעגל. בתקופת יתרו ציוו עלינו, בני העדה הדרוזית, לשמור על ארץ ישראל לעם ישראל. באופן אישי איבדתי שני אחים במלחמות ישראל, והבאתי עמי ברכה ממשפחת יוסוף לאנשים פה". קרא הוסיף כי יפעל להקמת אגף לזכרו של יוסוף במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully