וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה למנוע פרס ישראל מהבת של הרב עובדיה?

מוטי לוי

11.4.2011 / 8:16

שמה של עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, הוגש כמועמד לקבלת פרס ישראל בשל פעילותה לשילוב חרדים באקדמיה. אחד הראשונים שבלטו בתחום טוען: "היא רק מקלקלת"

ד"ר גבי בוטבול, מי שהיה בין הראשונים להכניס את לימודי האקדמיה למגזר החרדי, יוצא בימים אלה במתקפה חריפה נגד בתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום. מועמדותה של בר שלום, העומדת בראש המכללה החרדית בירושלים, הוגשה בסוף פברואר לפרס ישראל על מפעל חיים, על פעילותה לשילוב חרדים באקדמיה, במטרה להעניק לה את הפרס בשנת תשע"ב (2012). בשיחה לוואלה! חדשות אומר בוטבול: "גברת בר שלום הרסה את האקדמיה החרדית היא חושבת שהיא מתקנת והיא רק מקלקלת".

ד"ר בוטבול, שאחיו, הרב אהרן בוטבול, הוא חתנו של הרב עובדיה יוסף וגיסה של בר שלום, שיגר בשבועות האחרונים מכתב לוועדת הפרס בו הוא דורש לפסול את מועמדותה של בר שלום לפרס. הנימוק שהוא מביא לצד דרישתו הוא כי "הגב' בר שלום גזלה וחמסה מבלי טיפת בושה את מעשה ידיי שעמלתי בו במשך שנים, ולאחר שהכנסתי אותה (...) לעמותה שלנו כדי שתעזור (...) היא חתרה תחתינו ולצערי הצליחה וברשעותה גזלה את האישורים שקבלנו להקמת האקדמיה החרדית שעמלנו עליהם שנים רבות בדם ויזע".

לדברי בוטבול, הרעיון והביצוע ההתחלתי של האקדמיה לחרדים היה שלו, על ידי עמותה בשם "צא ולמד" שהקים בשנת 1996. בתחילה קידמה העמותה מסלולי לימוד לחרדים במכללות קיימות ולבסוף הגישה העמותה בשיתוף עם אנשי אקדמיה נוספים בקשה למועצה להשכלה גבוהה להקמתה של מכללה עצמאית לחרדים, בקשה שאושרה בשנת 2000. לדבריו, בסוף אותה השנה הוא הזמין את בר שלום בכדי לסייע לו בפעילותו ולאחר זמן מה אף ביקש ממנה להביא את אישורם של הרבנים ליוזמה, לאחר שעד אז היוזמה קודמה ללא ידיעתם.

אז, לפי טענתו של בוטבול, ניצלה בר שלום את ההזדמנות ואת עובדת היותה בתו של מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף, והשיגה אישור רבני להקמתה של מכללה שהיא תעמוד בראשה. כמו כן, לדבריו, היא פנתה למל"ג וסיכלה את הקמתה של המכללה שלו תוך שהיא משיגה אישור להקמתה של המכללה החרדית בירושלים, בראשה היא עומדת היום ואשר על הקמתה הוגשה כעת מועמדותה לפרס ישראל על מפעל חיים. יצוין, כי אביה של בר שלום, הרב עובדיה יוסף הוא חתן פרס ישראל לספרות תורנית לשנת תש"ל (1970)‏.

"פעילותה של בר שלום מוערכת בציבור"

במכללה החרדית בירושלים דוחים את טענותיו של בוטבול. לדברי גורמים במכללה, בר שלום היא "חלוצת המכללות המיועדות לחרדים" ואת פעילותה בנושא המכללה החרדית החלה עוד לפני החיבור עם בוטבול בשנת 1998. בתגובה רשמית מהמכללה נמסר בתגובה כי "פעילותה של עדינה בר שלום ידועה בציבור מוכרת ומוערכת על ידי הציבור ומקבלי ההחלטות היא זוכה לאמונם של הרבנים ושל הציבור החרדי והיא לא רואה מקום להתייחס לטענות שווא".

המכללה החרדית בירושלים הוקמה בשנת 2001. וכיום לומדים בה כ-1,100 סטודנטים וסטודנטיות חרדיים, במסלולים לתואר ראשון ולתואר שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully