וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים: "אלפי שקלים נגנבו מאיתנו במהלך פינוי"

31.3.2011 / 15:47

פלסטינים המתגוררים בדרום הר חברון טוענים כי ערבים שפעלו מטעם המנהל האזרחי, גנבו מהם 3,500 שקלים במהלך פינוי בתיהם. במנהל אמרו בתגובה כי "לא הובאה בפנינו תלונה בנושא"

פלסטינים מדרום הר חברון שבתיהם נהרסו השבוע על ידי כוחות המנהל האזרחי, טוענים כי במהלך הפינוי נגנבו מהמבנים כ-3,500 שקלים. כוחות המנהל הגיעו ביום שלישי האחרון בגיבוי כוחות של מג"ב לח'ירבת סוסיא הסמוכה להתנחלות סוסיא, על מנת להרוס ארבעה מבנים שנבנו בניגוד לחוק.

פלסטינים המתגוררים במקום, העידו כי מי שביצע בפועל את הפינוי היו פועלים ערבים, שככל הנראה מועסקים על ידי המנהל האזרחי. הפועלים, לפי עדויות הפלסטינים, גנבו מאחד האוהלים מזוודה ובה כ-2,000 שקלים ומאוהל אחר סכום של 1,500 שקלים. הפלסטינים טוענים כי במהלך הריסת המבנים, החל אף אחד הפועלים להכות אדם בן 68, דבר שהביא לקטטה המונית שבמהלכה פגעו הפועלים והכוחות בשבעה פלסטינים. השבעה פונו לבתי חולים בחברון ובכפר יטא.

"מכיוון שאנחנו חיים סמוך לאתר העתיקות של סוסיא, המתנחלים לא רוצים שהמבקרים שיבואו לכאן בפסח יראו ערבים מול הפרצוף שלהם ולכן החליטו להרוס את בתינו", סיפר לוואלה! חדשות נאג'ד גיבור, שהאוהל שבו התגורר עם משפחתו נהרס . "למרות זאת, לא חשבנו שהפועלים הערבים והכוחות שהרסו את הבתים שלנו ינהגו באלימות כל כך קשה כנגדנו. הם פשוט היכו אדם זקן ואחר כך היכו בנו בעזרת הנשק. אם זה לא מספיק, הכסף שהרווחתי ממכירת כבשים נעלם וגם 1,500 שקל שהיו שייכים לדודתי שחיה כאן נגנבו גם כן. זו התנהגות של עבריינים", אמר. גיבור גם דחה את טענות המנהל כי הם גרו במקום בצורה לא חוקית. "מבחינת המנהל האזרחי, גם מי שגר בחברון או ברמאללה חי בצורה לא חוקית", אמר. פעילות ארגון מחסום ווטש הגיעו הבוקר למקום על מנת לסייע לתושבים.

מהמנהל האזרחי נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות אכיפה שגרתית שהתקיימה באזור סוסיא הותקפו כוחות הביטחון ועובדי הקבלן שפעלו במקום על ידי התושבים כשבעקבות זאת נזקקו חלקם אף לטיפול רפואי. יש לציין, כי עד כה לא הובאה בפנינו כל טענה אודות גניבה של כספים או רכוש ובמידה שטענה כזו אכן קיימת, תמוה כי התושבים בחרו לפנות לתקשורת ולא למשטרה על מנת שתחקור את הנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully