וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורב ירושלמי: השף ליברמן ומחאת החרדים

מוטי לוי

30.3.2011 / 0:07

השר אביגדור ליברמן בישל בפסטיבל האוכל בירושלים, אך בעיר הקודש, גם לכך יש משמעות טעונה. חרדים טענו כי שר החוץ "נותן גיבוי לפסטיבל הפוגע ברגשות הדת", כי מוגש בו גם מזון לא כשר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: טל רזניק)

במסגרת פסטיבל האוכל "טעמים" המתקיים בימים אלה בעיר העתיקה בירושלים התארח אמש (שלישי) שר החוץ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) באירוע "אח"מ מבשל חם" לצד השף מרקוס גרשוקביץ'. על במה שהוקמה מול שער יפו בישלו השניים סשימי דג עם צנוניות כבושות וזרעי כוסברה וסשימי חציל עם עגבניות צלויות, יוגורט עזים ופלפל חריף. בתום שעה של בישול הודה ליברמן כי "הבישולים האלה הרבה יותר קשים מהבישולים הפוליטיים. זה מאוד טעים אבל עד היום הכי הרבה שהכנתי זה ביצה קשה".

שר החוץ אביגדור ליברמן מבשל בפסטיבל האוכל בעיר העתיקה בירושלים, מרץ 2011. עומר מירון
"הבישולים האלה הרבה יותר קשים מהבישולים הפוליטיים", ליברמן/עומר מירון

על רקע מחאת קבוצות של חרדים ודתיים נגד הפסטיבל, בטענה שנמכר בו גם מזון שאינו כשר, מיהרו המארגנים להבהיר כי המנה שבישל שר החוץ כשרה. ההבהרה לא סיפקה את המבקרים: גורם בכיר בש"ס אמר כי "ליברמן נותן גיבוי לפסטיבל הטעימות הפוגע ברגשות הדת, כחלק מהמגמה הכללית של מפלגתו 'שינוי ביתנו'".

גם פעיל הימין ברוך מרזל תקף את השתתפות השר בפסטיבל. "אני חושב שזה באמת מצער שליברמן מתחבר לכל עניין שהוא אנטי יהודי, שפוגע ביהדות ופוגע בירושלים", אמר מרזל. לדבריו, "קודם הוא היה מוכן לוותר על שכונות בירושלים ועכשיו הוא מוכן לוותר על קדושתה של העיר".

(עדכון ראשון: 22:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully