וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "היחס שמקבלות מהגרות עבודה בישראל מחפיר"

איילה חננאל

8.3.2011 / 6:15

מדו"ח שפרסמה עמותת "קו לעובד" לרגל יום האישה הבינלאומי עולה כי מהגרות העבודה בישראל עובדות בתנאים קשים, בשכר נמוך וללא זכויות סוציאליות. הן לא מתלוננות מחשש לאבד את עבודתן

לרגל יום האישה הבינלאומי פרסמה היום (שלישי) עמותת "קו לעובד" דו"ח בנושא מהגרות עבודה בישראל. הדו"ח מצביע על פער בין התחייבותה של ישראל לקיים שוויון זכויות מלא לכל הנשים בתחומה במסגרת אמנת האו"ם לביעור אפליה נגד נשים, לבין המתרחש בפועל - הפרת זכויות, ניצול ועושק.

מהדו"ח עולה כי בתחום הסיעוד הביתי, מהגרות עבודה עובדות מסביב לשעון, בתנאים קשים, בשכר נמוך וללא כל זכויות סוציאליות. מחבריו טוענים כי רשויות האכיפה בישראל מתעלמות כליל מהסכנות הבריאותיות הטמונות בתחום הסיעוד, כמו גם מהצורך בקביעה ובאכיפה של סטנדרטים בסיסיים של בטיחות.

בנוסף, נסקרות בדו"ח שיטות הגיוסשל העובדות והאופן שבוא הן מגיעות לישראל. התחום, כך נכתב, מופקר ונשלט בידי גורמים פרטיים הפועלים למטרות רווח בלבד. במסגרת התקשרות מול גורמים אלו, נדרשות העובדות לשלם סכומי עתק כדמי תיווך. העובדות נוטלות הלוואות על מנת לשלם את דמי התיווך תוך שהן מסתמכות על השכר שירוויחו בישראל. אם לא עולה בידן להשתכר כפי שציפו, הן שוקעות בחובות ונחשפות לפגיעות ברכוש ובנפש ואף לפגיעה מינית.

העובדות לא שולטות בשפה העברית ואינן בקיאות בדין הישראלי ובתרבות המקומית. הן חוששות מפני אובדן עבודתן ולכן אינן פונות למשטרה או למחלקת ההגירה ואף אינן מתלוננות על תקיפות מיניות.

מחברת הדו"ח, עו"ד חני בן ישראל אמרה כי "יש לקוות שבעתיד יחסה המחפיר של ישראל למהגרות העבודה יוחלף ביחס המבוסס על הכרה באנושיותן, בצרכיהן ובזכויותיהן. על תרומתן האדירה לכלכלה ולחברה בישראל לזכות להכרה לה היא ראויה. אנו עיוורים מבחירה לתמורות שחלו במהלך יותר ממאה שנים של מאבק לשוויון זכויות עבור נשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully