וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטינים עוכבו חמש שעות בשמש כי קטפו צמח מוגן

יהושע בריינר

7.3.2011 / 0:07

פלסטינים הוחזקו שעות תחת השמש הקופחת בחשד שקטפו צמח מוגן בבקעת הירדן. אחד מהם, כבן 60, חש ברע ונשכב על הקרקע. פעילה בנשות ווטש: "דרושה שטיפת מוח כדי שחייל לא יגלה חמלה"

השבוע מציינים בצה"ל את שבוע המודעות לסביבה, אך יתכן שהמודעות להגנה על הצומח הוטמעה קצת יותר מדי: שלושה פלסטינים, בהם חולה לב, עוכבו על ידי כוח צה"ל במשך למעלה מחמש וחצי שעות בבקעת הירדן, בחשד שקטפו את הצמח המוגן 'עכובית הגלגל'.

ביום חמישי האחרון, הוקפץ כוח צבאי לאזור מחסום חמרה שבבקעה, לאחר שבשעות הצהריים זוהו שלושה פלסטינים, קוטפים את הצמח, בו משתמשים תושבי האזור לצורך תיבול סלט. החיילים עצרו את השלושה ואזקו אחד מהם. המבוגר שבעצורים, פלסטיני בשנות ה-60 בחייו, החל בשלב מסוים לחוש ברע ונשכב על הקרקע.

קבוצת פעילות מארגון נשות ווטש הגיעה למקום ודרשה מהחיילים לסייע לחולה, אך נדחתה. לדברי הפעילות, שהו הפלסטינים קרוב לשלוש שעות תחת השמש הקופחת כאשר חייל שומר עליהם. רק עם הגעתן, הן טוענות, ניאותו החיילים להעניק למבוגר שבהם מים.

צמחים מעל בני אדם

בהמשך הועברו השלושה ברכב צבאי למחסום הסמוך, שם הוחזקו תחת שמירה עד אשר פקח של רשות שמורות הטבע נתן להם אזהרה ושיחרר אותם, חמש וחצי שעות לאחר שנעצרו, כזכור, על קטיפת צמח.

"המחשבה שאנו מעמידים את שמירת הצומח מעל הערך של חיי אדם מזעזעת אותי", אומרת דפנה בנאי מארגון נשות ווטש, "החיילים לא היו מסוגלים לזהות שמדובר באדם חולה ולא אפשרו לו ללכת לביתו או לקרוא לעזרה רפואית. דרושה 'שטיפת מוח' רבה על מנת שלא לגלות חמלה במצב שכזה. האם אנו שולחים את בנינו על מנת לשמור על הצומח בכל מחיר בשטחים כבושים, או שמא לחייו ולבריאותו של אדם עוד נותרה חשיבות מסוימת בעיני החיילים?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "ביום שישי האחרון בשעות אחר הצהריים זוהו שלושה פלסטינים אשר עסקו בפעילות חשודה בקרקע. לאחר הגעת הכוח לנקודה, התברר כי עסקו בקטיף פרחים מוגנים בניגוד לחוק. בעת שהכוח ביקש להעביר את השלושה לטיפול רשות הטבע והגנים, התנגד אחד מהם לפעילות זו והוא נאזק. שלושת הפלסטינים הועברו לטיפול רשות הטבע והגנים, ולאחר מכן שוחררו".

(עדכון ראשון: 20:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully