וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה נגד גירוש ילדי הזרים: "די להתעללות"

מאות בני אדם הפגינו בגן מאיר בתל אביב, נגד כוונת המדינה לגרש כ-400 ילדי עובדים זרים. גילה אלמגור: "אעשה הכל כדי להסתיר ילדים ואשא בתוצאות"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: יותם בן-דוד)

מאות בני אדם הפגינו היום זו (שישי) בגן מאיר בתל אביב, נגד כוונת המדינה לגרש כ-400 ילדי עובדים זרים. את ההפגנה ארגנו הארגונים "ילדים ישראלים", האגודה לזכויות האזרח, מוקד הסיוע לעובדים זרים ורופאים לזכויות אדם. בהפגנה לקחו חלק גם חברי הנהגת התנועה הרפורמית, חברי נוער תל"ם, חברי המכינה הקדם צבאית של התנועה וחברי קהילות מרחבי הארץ.

הפגנה נגד גירוש ילדי העובדים הזרים בגן מאיר בתל אביב. אורי לנץ
"הממשלה, שייבאה וממשיכה לייבא עובדים זרים, חייבת לקחת עליהם אחריות". ההפגנה היום/אורי לנץ

בין הנואמים באירוע הייתה גם אסתר אייקפה, כוכבת הסרט התיעודי זוכה האוסקר, "Strangers no more". השבוע היה שמח מאוד עבורי", אמרה מעל במת הנאומים, "הסרט בו השתתפתי זכה באוסקר והביא כבוד לתל אביב ולמדינת ישראל". אייקפה סיפרה כיצד היא מטיילת ב"נופי ארצנו" בפעילויות של הצופים ,אולם לדבריה "למשרד הפנים יש תוכניות אחרות עבורי. אני מדברת עברית, חולמת עברית וקוראת בלי ניקוד. גם אני לא עומדת בדרישות משרד הפנים ומעמדי מוטל בספק. תנו לנו להישאר כאן, אין לנו ארץ אחרת".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) המשתתף בהפגנה אמר: "הגיע הזמן להפסיק את ההתעללות בילדי העובדים הזרים. הילדים הללו ראויים לא רק לזכייה באוסקר על סרט תיעודי נוגע ללב, אלא קודם כל לביטחון במעמדם ובעתידם". ח"כ חנין הוסיף כי: "הממשלה, שייבאה וממשיכה לייבא עובדים זרים, חייבת לקחת עליהם אחריות ולהבטיח לילדיהם זכויות והגנה אמיתיים".

השחקנית גילה אלמגור הכריזה כי תעשה הכל על מנת להסתיר ילדים של עובדים זרים, וכי היא מוכנה לשאת בתוצאות מעשיה: "לילדים האלה אין ארץ אחרת, זה לא מוסרי שישלמו מחיר על התרשלות המדינה. כולנו חייבים לפתוח להם את הדלת. נרוויח 400 ישראלים שיביאו לנו גאווה בעתיד. אני קוראת לראש הממשלה להשמיע את קולו".

הפגנה נגד גירוש ילדי העובדים הזרים בגן מאיר בתל אביב. אורי לנץ
הפגנה נגד גירוש ילדי העובדים הזרים בגן מאיר בתל אביב/אורי לנץ

"בעיני הם אחים"

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, אמר בהפגנה, כי "תורת ישראל מצווה על אהבת הגר. מי שמתנגד לכך הוא לא פחות מאשר עובד עבודה זרה. רוב רובו של הציבור הישראלי לא יאפשר לראש הממשלה ולשר הפנים לסחוף את החברה הישראלית לריקוד המסוכן סביב עגל הזהב של כליאת הילדים הללו ולגירושם".

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח אמר, כי ההפגנה מתקיימת במחאה על "התוכנית הממשלתית למעצר וגירוש ילדים, בדגש על נושא המעצרים הצפויים במתקן בנתב"ג, המוגדר על ידי רשות ההגירה כ'מתקן מעבר', בעוד שלמעשה מדובר במתקן מעצר. גם אם המדינה סבורה שיש בעיה עם המעמד של אותם ילדים, מעצר הוא תמיד האפשרות האחרונה, וכך גם קובעת האמנה הבינלאומית לזכויות הילד".

לדבריו, "מדובר בפחות מ-1,000 ילדים שיש צורך להסדיר את מעמדם. 700 בקשות להסדרתו כבר הוגשו. לא ברור כמה מהן יאושרו, אך השאר יגורשו. מדינת ישראל צריכה להכיל את העובדים הזרים וילדיהם, מתוך התפיסה שהיא זו שהביאה אותם ארצה במטרה למלא את החלל במגזרי עבודה שונים", סיכם פלר.

הזמר חמי רודנר, שהופיע באירוע, אמר כי "נעשה פה עוול עצום לאנשים שהם חלק מהעם שלי. הם מאמצים את אותם ערכים, זהות ותרבות ולכן הם נקראים בעיני אחים. ראיתי את תלמידי ביה"ס ילדי ביאליק רוגוזין שרים שירי חג ארצישראליים והבנתי דבר פשוט: הילדים האלה אוהבים את המדינה הזאת הרבה יותר מאתנו".

"די ל-"baby visa"

ממול, ועד הפעולה של השכונות הדרומיות בתל אביב ערך הפגנת נגד במקום, תחת הכותרת ""נקרא באומץ לב - "די ל- "baby visa", במחאה על הפגנת ארגוני זכויות האדם. לטענתם, אי-גירוש הזרים מהווה סכנה דמוגרפית המאיימת על ביטחונה של ישראל. במקום התפתחו עימותים בין הצדדים, והשוטרים פעלו להפריד ביניהם.

רות ורפאל יעקבי, חברי הוועד, מסרו כי, "אנו גוף לא פוליטי. אנחנו למשל, שייכים לשמאל-מרכז המפה הפוליטית. מטרתנו בהפגנה זו, היא להתריע כנגד הניסיון לצור אוירה ציבורית שתתן הכשר לכל ילדי השוהים הבלתי חוקיים והוריהם להישאר בארץ. אין מדובר במקרה פרטי – מספר ילדים בודדים, אלא לפנינו תקדים מסוכן של מתן לגיטימציה לכל מי שנולד בארץ להישאר כאן. הממשלה ובית המשפט החליטו החלטה. מדינת חוק צריכה לעמוד באומץ מאחורי החוקים שקבעה".

המפגינים אף באו בטענות לתקשורת ואמרו כי "בכל הפגנה אתם מראיינים את הדמויות הבולטות - כמו ח"כ מיכאל בן ארי, ברוך מרזל וכדומה. אנו מרגישים שנעשה לנו עוול - הפגנתנו פתוחה לכל, איננו יכולים למנוע את הצטרפותם להפגנה. אבל לא ארגונים אלה הם שמייצגים אותנו. איננו גזענים. אנחנו לא אדישים לסבל הילדים, אבל אנחנו רואים בדאגה את ההיבטים השונים של המציאות המורכבת של בעיית השוהים הבלתי חוקיים. את ההשלכות המאיימות על השכונות המצוקה בפרט ועל מדינת ישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully