וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין צעד ברחובות יפו "העיר יהודית"

תחת אבטחה כבדה, צעדו אנשי הימין ביפו ביוזמת ח"כ מיכאל בן ארי ופעילי ימין נוספים. 60 משתתפים בלבד הורשו להשתתף במצעד שהתקיים לאורך קטע מוגבל בלבד של רחוב יפת

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: טל רזניק)

כ-60 אנשי הימין קיימו הבוקר (רביעי) תהלוכה ברחוב יפת ביפו. התהלוכה, אותה יזמו ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) ופעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל, נערכה תחת אבטחה משטרתית מוגברת עקב חשש מעימותים בין הצועדים לתושבי העיר. הצועדים קראו: "עם ישראל חי" ו"יפו יהודית". במהלך ההפגנה עוכבו לחקירה 20 פעילי שמאל שהפגינו נגד הצועדים. מפכ"ל המשטרה דודי כהן אמר בתום הצעדה כי "הפגנה התקיימה ברישיון וזכותו של כל גורם במדינה להפגין בכל מקום. כולם צריכים לשמור על מרקם חיים עדין ביפו".

איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי במהלך הפגנה וצעדה של פעילי ימין בשכונת עג'מי שביפו, מרץ 2011. קובי אליהו
מספר המשתתפים בתהלוכה הוגבל ל-60/קובי אליהו

במהלך הצעדה אמר ברוך מרזל: "לאיזה מצב הגענו? המשטרה שומרת עלינו ביפו היהודית. צריך להביא לכך שאויבנו יפחדו להסתובב בעיר". ח"כ בן ארי האשים את השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בהפקרות. "כיצד הניפו כאן דגלי אש"פ בעבר ודגלי ישראל זה לא לגיטימי? לפני 90 שנה נרצח כאן הסופר יוסף חיים ברנר והאצ"ל הציל את העיר הזו כעיר של יהודים" .

רויטל, תושבת יהודייה בעיר יפו אמרה לוואלה! חדשות כי "אנו חיים כאן נהדר בדו קיום ולא רוצים את הכהניסטים כאן". לדבריה, "לא הגיוני שלא נותנים לתושבי העיר לעבור ברחוב הראשי בעיר. כולנו יודעים שיפו שייכת למי שגר בה. איפה חולדאי ביום כזה?", שאלה. שי, תושב השכונה, אמר כי "המפגינים הם אנשי ימין קיצוני, ניאו-נאצים תוצרת כחול לבן שבאים להפר את הדו קיום".

הפגנה וצעדה של פעילי ימין בשכונת עג'מי שביפו, מרץ 2011. קובי אליהו
"כיצד הניפו כאן דגלי אש"פ בעבר ודגלי ישראל זה לא לגיטימי?" מיכאל בן ארי/קובי אליהו

במהלך הצעדה הפגינו פעילי שמאל נגד הצועדים. האנשי השמאל נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "לא לגזענות", "הימין הקיצוני הם ניאו נאצים תוצרת כחול לבן" וצעקו קריאות כגון "פשיסטים החוצה". רוב המפגינים היו דווקא מתושביה היהודים של העיר.

"אנחנו לא בגדה"

המשטרה הגבילה בתחילה את התהלוכה, ואסרה על המפגינים לצעוד לאורך רחוב יפת, מרחובותיה המרכזיים של העיר. המארגנים עתרו לבג"ץ, ובעקבות העתירה הגיעו הצדדים להסכמה לפיה יתאפשר לתהלוכה לצעוד לאורך הרחוב המרכזי במקטע מסוים, ואולם סוכם גם כי 60 משתתפים בלבד הורשו להשתתף בה.

רפעת (ג'ימי) טורק, אחד מסמליה המובהקים של יפו וקבוצת הכדורגל של הפועל תל אביב, אמר לקראת התהלוכה: "אנחנו לא חיים בגדה, במקום שבו מתנחלים עושים מה שהם רוצים. בכל בוקר אנחנו מגלים כתובות גרפיטי חדשות ביפו עם משפטים כמו: 'מוות לערבים', 'ערבים החוצה'. יש פה הרבה אנשים ביפו שאין להם מה להפסיד בחיים, וחבל שיהיה פיצוץ במקום שבו יש דו קיום אמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully