וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גפני: "הח"כים הם מעל בית המשפט"

23.2.2011 / 10:55

יו"ר ועדת הכספים משה גפני זעם על נציג האוצר במהלך דיון על הפיצויים בשריפה בכרמל. "אני הייתי תובע את המדינה בביהמ"ש, אבל אני לא מציע להם את זה, כי אני המדינה"

הח"כים הם מעל בית המשפט, השופטים מפרשים את מה שאנחנו קובעים", כך אמר הבוקר (רביעי) יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), במהלך דיון בוועדה על מעקב אחר הפיצויים לנפגעי השריפה בכרמל. גפני אמר את הדברים לאחר שנציג האוצר בדיון רמז על כך שהעסקים היו צריכים לבטח את עצמם בצורה טובה יותר.

לדברי גפני, "אל תדבר איתי על אידיאולוגיה. המדינה אשמה בשריפה הזאת, אין כבאית בעוספיה. השאלה היא האם המדינה נכנסת לעניין של הצימרים והעסקים הקטנים? אילו הייתי במקומם, הייתי הולך לתביעה בבית משפט, אבל אני לא מציע להם את זה, כי אני המדינה. אם הממשלה לא תטפל בזה, נלך על החוק של פאינה קירשנבאום (המבקשת להגדיר את השריפה בכרמל כאסון טבע – פ"ו) ונחייב אותם. כל הממשלות לא עשו כלום בעניין הזה. האם הולכים לטפל בזה שתהיה כבאית ביישובים?".

סגן החשב הכללי במשרד האוצר, אושיק בן עטר, אמר בדיון כי "נגיש היום לממשלה מודל לפיצוי התושבים שנפגעו בשריפה על הדירות והתכולה". הוא העריך כי היקף הפיצויים שהמדינה תשלם על השריפה יהיה כ- 100 מיליון שקלים.

ראשי המועצות באזור שיבחו את טיפול הממשלה, אולם ראש המועצה האזורית כרמל, כרמל סלע, סיפר כי המועצה עדיין לא קיבלה מהממשלה את כל ההחזרים המגיעים לה, אם כי הוא אמר כי הוא בטוח שהנושא יוסדר בימים הקרובים.

מנכ"ל מלון ניר עציון, הביע תרעומת על כך שמלונו לא קיבל פיצוי על אובדן הרווחים שנגרם להם בשל העובדה שבחג החנוכה אורחים לא יכלו להתארח במלון. "יש להכיל את המודל הפיצוי שאושר ובוצע למלונות במלחמת לבנון השנייה גם הפעם", אמר מנכ"ל בית המלון. ראש מועצת דליית אל כרמל סיפר: "קיבלנו מיליון שקל לשיפוץ, אבל זה לא יעשה כלום כי יש לנו שכונות שלמות של בתים שאין להם לא חשמל ולא מים ולא תשתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully