וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: הפלסטיני שטען ששרפו כבשיו - שיקר

17.2.2011 / 6:35

רועה צאן פלסטיני הגיש תלונה במשטרה לפני כשלושה חודשים, על כך שמתנחלים העלו באש את כבשיו. בשבוע שעבר הודיעה המשטרה כי מדובר בתלונת שווא, בביהמ"ש הצבאי לא הבינו החלטתם

לפני כשלושה חודשים הגיש רועה צאן פלסטיני מהכפר מג'דל בני פאדל תלונה במשטרה על כך שמתנחלים הגיעו ברכב והעלו באש את כבשיו. לדבריו, 12 כבשים מתו כתוצאה מהמקרה, ו-17 נוספות נכוו באורח קשה. השבוע סיימה המשטרה את חקירתה, וקבעה כי מדובר בתלונת שווא. מהמשטרה נמסר כי המתלונן נחקר בשנית, ואף נשלח לבדיקת פוליגרף בה נמצא שאינו דובר אמת. לעומת זאת, בבית המשפט הצבאי, אשר דן בסוגיית תלונת השקר של הפלסטיני, לא הסכימו עם החלטת המשטרה על כך ששיקר, והורו על סגירת התיק בעניין זה.

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי רועה הצאן, סמיר בני פאדל, אף נעצר על ידי המשטרה בחשד להגשת תלונת שווא, אולם שוחרר בהנחיית בית משפט צבאי שהורה על סגירת התיק. בהחלטת בית המשפט נכתב כי בני פאדל מסר שלוש גרסאות עקביות בחקירותיו, וכי עיון בחומר החקירה הסודי של המשטרה הטיל ספק בגרסת המשטרה כי המתלונן שיקר.

עורך דינו של בני פאדל, נסראת דקואר, אמר כי "משטרת ישראל שוב הוכיחה שדמו ורכושו של פלסטיני הם הפקר. במשך עשרה ימים המשטרה לא עצרה אף חשוד לחקירה, והפכה דווקא את מגיש התלונה לחשוד. גרסת המשטרה, לפיה בני פאדל משקר, לא עמדה במבחן בית המשפט הצבאי, שקיבל את גרסתו, והשופטת הורתה על שחרורו המיידי. הוא דבק בגרסתו כי מתנחלים שרפו את העדר, וישנה כוונה לערער על סגירת התיק בנושא".

המתנחלים מאשימים: "בצלם" מאחורי התלונה

עם זאת, יש מי שמצדיק את החלטת המשטרה. לדברי יוסי דגן, מנהל היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון, ארגון "בצלם" הוא זה שעומד מאחורי התלונה. דגן סיפר כי "מדובר בשיטה בה נוקטים ארגוני שמאל קיצוני. הבעיה היא שככלל, גם צה"ל וגם המתיישבים אינם פוגעים בתושבי יהודה ושומרון, ולכן מסתובבים ביהודה ושומרון פעילי שמאל קיצוניים אשר דבקים בכל סיפור קלוש ומעלילים, לפרנסתם, עלילות שווא כלפי המתיישבים".

גם גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון טוען שמדובר בעלילת שווא: "מספר חודשים בשנה, בעיקר בעונת המסיק, מפנים ארגונים אלו את מרצם להכפשת המתיישבים. את פעילותם זו עושים אותם ארגונים במסווה של פעילות 'זכויות אדם'. על מדינת ישראל להבין כי ארגוני שמאל קיצוני הפכו לבעיה אסטרטגית למדינה ולפעול מולם בהתאם".

בארגון "בצלם" דחו את טענות המתנחלים. לדבריהם, "הארגון מסר דיווח עובדתי ומדויק על הגשת התלונה. רועה הצאן דבק בעדותו, לפיה הותקף על ידי מתנחלים, ושופטת קבעה שגרסתו תואמת את חומר החקירה. כמו בכמה מקרים מהעת האחרונה, עולה חשד שהמשטרה העדיפה להטיל דופי במתלונן הפלסטיני, ולהפוך את הקורבן לחשוד. בנוסף, מדאיג לראות שהמשטרה, שסירבה למסור את חומר החקירה החסוי לעורך דינו של המתלונן, מוצאת לנכון לחלוק אותו עם המתנחלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully