וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב שלמה אבינר: "90% מפושטי היד הם נוכלים ורמאים"

מוטי לוי

10.2.2011 / 17:10

בעקבות שאלות רבות על מתן צדקה בימים של מחסור ועליות מחירים, מזהיר הרב שלמה אבינר ממתן צדקה לנוכלים. "עני ברחבת הכותל אוסף בכל יום 3,000 שקל"

יוקר המחייה בישראל ועליות המחירים של מוצרי מזון בסיסיים בעת האחרונה מובילות גם לשאלות הלכתיות. בעיקר בכל הקשור למתן עזרה או צדקה לנזקק. בתשובה שמפרסם היום (חמישי) הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, במענה לשאלה: האם לתת צדקה לכל פושט יד? אומר הרב אבינר כי "לפי ההערכות 90% מפושטי היד הם נוכלים ורמאים". הרב אבינר מוסיף עוד כי הערכה זו נכונה גם לגבי מקבצי הנדבות ברחבת הכותל המערבי בירושלים. התשובה מתפרסמת ב"ערוץ מאיר" במסגרת מדור שאלות ותשובות (שו"ת) יומי.

"ההלכה היא שלא נותנים צדקה לעני עד שבודקים אם הוא עני, כך כתוב בשלחן ערוך. אלא אם כן, הוא אומר שהוא רעב – אז לא בודקים כי הוא יכול למות כל שנייה מרעב, ועד שתבדוק ייקח כמה שעות" מפרט הרב אבינר בתשובתו. אבינר הוסיף כי למרות שבדרך כלל יש להאמין ליהודי, במתן צדקה לא מאמינים לפושט היד עד שבודקים אותו.

כמה מרוויח קבצן בכותל?

אבינר מספר בתשובתו המפורטת כי "פעם רציתי להראות למפקד המשטרה של הכותל שאני מבין אז אמרתי לו: עני ברחבת הכותל אוסף בכל יום 3,000 שקל. המפקד צחק עליי, אמר לי 7000 ש"ח. הוא אמר גם שהם נוהגים ברכבים של 300,000 שקל". כפתרון לבעיית הרמאים הציע אבינר לתת צדקה לארגוני סיוע מוכרים שמחלקים את הכסף לנזקקים, או להעניק את הכסף לישיבות. הצעה נוספת הייתה לתרום לקרובי משפחה או מכרים שידועים לתורם כנזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully