וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני ברק 2011: ילדות מחפשות שאריות לחם בסופר

מוטי לוי

9.2.2011 / 15:25

על רקע עליית מחירי המזון, חוששים בבני ברק כי לא יעמדו בנטל. תושבים בעיר מספרים על הורים שקוצבים את מספר הפרוסות שמקבל כל בן משפחה. "ילד שרוצה פרוסה נוספת, פשוט אין"

בעוד ההסתדרות והשלטון המקומי מאיימים בשביתה על רקע התייקרות המחירים במשק, מתברר כי מאחורי המספרים וחילופי ההאשמות קיימת מציאות עגומה במיוחד. כך, למשל, מעדויות מצמררות שהגיעו לוואלה! חדשות עולה תמונה קשה של עוני בבני ברק.

אברך מהעיר סיפר בצהריים (רביעי) לוואלה! חדשות, כי במהלך הקניות שערך הבוקר בצרכנייה שבשכונתו הבחין בשתי ילדות עומדות ליד מכונת חיתוך הלחם ואוכלות את השאריות שנותרו בה. לדבריו, השתיים הן בנות משפחה בת שמונה ילדים אותה הוא מכיר מקרוב, אשר מתקשה להתמודד עם העלייה במחירי המזון.

האברך, אב למשפחה ברוכת ילדים, סיפר כי הלחם הוא מוצר מרכזי מאוד בכלכלת המשפחות. לדבריו, משפחות רבות מחשבות את מספר הפרוסות בכל כיכר לחם, וכל ילד מקבל מספר מוגבל של פרוסות ליום. "ילד שרוצה פרוסה נוספת, פשוט אין לו". ההורים, לדבריו, משתדלים שלא לאכול לחם במהלך השבוע, אלא רק בשבת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המצב נהיה דחוק יותר ויותר" סיפר האברך. "הלחץ הוא משני הכיוונים: מצד אחד המחירים עולים, מנגד, השכר יורד. רוב העבודות של הנשים בבני ברק הן בשכר מינימום, טלפניות כדומה".

רחל איבנבוים, מנכ"לית עמותת החסד "מאיר פנים", אמרה לוואלה! חדשות כי "עליית מחירי הדלק לא מהווה נושא עבור המגזר החרדי. סל המוצרים של המשפחה החרדית הוא סל מצומצם גם כך: אין כמעט הוצאות על תרבות ובילויים, או כל מיני מותרות ומסעדות, מה שאומר שאין גם כך במה לקצץ. עליית מחירי המזון הבסיסי זו גזירה אמיתית. זו מכה שאני לא יודעת אם הציבור יוכל לעמוד בה. אנחנו כבר יודעים שהציבור לא יכול לכלכל את עצמו. כנראה שלנו, ארגוני החסד, תהיה יותר עבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully