וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש הכנסת: חקירת השמאל - פגיעה בדמוקרטיה

פנחס וולף

1.2.2011 / 14:31

עו"ד אייל ינון התעמת עם חברי ישראל ביתנו על רקע הביקורת שמתח על הקמת ועדת החקירה הפרלמנטרית לחקירת ארגוני השמאל. ח"כ רותם: "אידיאולוגיה של פגיעה בחיילי צה"ל"

היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין אייל ינון, מתח היום (שלישי) ביקורת נוקבת על ההחלטה להקים ועדות פרלמנטריות לחקירת מימון ארגוני השמאל במהלך דיון של ועדת הכנסת למינוי הוועדות. זאת על אף העובדה שהוא עצמו הכשיר את הוועדות מבחינה משפטית.

"מדובר בתקדים המעורר שאלות יסוד בדבר אופיין של ועדות חקירה פרלמנטריות, והיקפן של זכויות המצויות בליבת המשטר הדמוקרטי", אמר ינון, "על כן, על הוועדה ועל הכנסת מוטלת אחריות רבה כשהיא מחליטה על הקמתן של ועדות אלה. יש לשקול בזהירות את הנזק אל מול התועלת בהקמתן".

ינון הדגיש כי קיים הבדל בין הוועדות הללו לוועדות חקירה פרלמנטריות שהוקמו בעבר. "לראשונה, הוועדות עוסקות בנושאים אידיאולוגיים מובהקים, ומבקשות לטפל בגופים המזוהים רק עם צד אחד של המפה הפוליטית המצוי כיום באופוזיציה", הסביר. "הן מבקשות לעסוק במה שמתפרש כהצרה והגבלה של זכויות יסוד במשטר דמוקרטי, ובהן הזכויות לחופש הביטוי, חופש המחאה וחופש ההתאגדות הפוליטית, זכויות שמצויות בלב ליבו של משטר דמוקרטי".

"נבדוק מי שלח אתכם ללוב"

דבריו של ינון עוררו זעם בקרב חברי ישראל ביתנו שעומדים מאחורי היוזמה. יושב ראש הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, אמר בוועדה כי חוות הדעת נגועה מבחינה פוליטית, ואילו ח"כ דוד רותם, משפטן במקצועו, אמר כי "ינון נוגע כאן בבעיה פוליטית, רק שהיא הפוכה. מחוות הדעת עולה שהח"כים של האופוזיציה לא מבינים שאתה אומר שיש להם אידיאולוגיה של פגיעה בחיילי צה"ל". חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייחס להתבטאות של רותם ואמר: "מתי תקימו ועדת חקירה לחקור יועצים משפטיים?".

"המקום שלנו יישאר ריק בוועדה כמו קדימה ומרצ", הוסיף טיבי, "יש לנו המלצה, כדי שהעולם ידע מי החוקרים - החוקרים הראשיים הם דני דנון ופאינה קירשנבאום". ח"כ דני דנון (ליכוד), הגיב על הדברים ואמר כי "נעשה עבודה טובה מאוד. נבדוק מי שלח אתכם ללוב". ח"כ דב חנין (חד"ש), ביקר את תקיפת המפלגות הימניות ואמר כי "בן ארי קובע היום את האג'נדה של הליכוד. בגין מתהפך בקברו".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס אף הוא לדברים ואמר כי "ההשתוללות של השמאל מלמדת שהם מסתירים תיבת פנדורה. זו עובדה שמסבירה את נחיצותה של הוועדה. אלו שזועקים על מקרתיזם נוטים לשכוח שהם המציאו את הרדיפה נגד אנשי ימין בזמן הגירוש בגוש קטיף ופסילת הרב כהנא. כשריבלין התערב בהחלטת נשיאות הכנסת ופסל נאום שלי נגד כל הנהלים אייל ינון הגן עליו והשמאל הצועק על סתימת פיות שתקו כמו דגיגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully