וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקוש ער לתעודת "עסק נקי מערבים"

מוטי לוי

1.2.2011 / 11:30

כמעט שבוע עבר מאז שהושק המיזם ועשרות בתי עסק כבר מבקשים לקבל תעודה, המעידה שהם אינם מעסיקים ערבים. בעל פיצריה מנתניה: אני לא גזען, אני אוהב יותר יהודים

כחמישים בתי עסק בירושלים כבר פנו לארגון "להב"ה-למניעת התבוללות בארץ הקודש", כדי לקבל תעודה המעידה על כך שהם אינם מעסיקים ערבים, כך סיפר בנצי גופשטיין, רכז הפעילות של הארגון, לוואלה! חדשות. לדבריו, התעודות מודפסות בימים אלה והארגון יחל בחלוקתם השבוע. בין הפונים היו מסעדות, דוכני פלאפל, פיצריות, מכולות ועוד. הארגון מתכוון לבדוק את כל אחד מהפונים כדי לוודא, שהם באמת לא מעסיקים ערבים.

לדברי גופשטיין, בלהב"ה מצפים למאות עסקים שיצטרפו למיזם ופעילי הארגון מתכוננים להסתובב בין בתי עסק בירושלים, ולהציע להם מיוזמתם להצטרף ולקבל תעודת הכשר. בהמשך מתוכננים סיבובי כשרות גם בשאר חלקי הארץ.

"אני אוהב יותר יהודים"

יורם (ברנאר) עזר, בעל פיצרייה "פיצה דו כיכר" בכיכר העצמאות בנתניה, הוא אחד הפונים לארגון להב"ה. עז אומר שהוא פנה לארגון לקבל את התעודה בעקבות הידיעה שפורסמה בוואלה! חדשות. לדבריו, "יש הרבה פיצות והרבה מסעדות שעובדים בהם פועלים ערבים, אליי מגיעים יותר לקוחות משום שמגיעים בעיקר לקוחות צרפתים שמסתכלים גם על זה. לכן החלטנו שזה דבר טוב שיביא לנו יותר אמון בקרב הלקוחות".

בעבר, כך הוא מספר, פנו אליו פועלים ערבים שרצו לעבוד בפיצרייה, אך הוא סירב לקבלם "בגלל הלקוחות שלי". לשאלה האם הוא לא חושב שמדובר בגזענות השיב כזר ש"שמתי לב שזה מפריע. אני לא גזען. אני פשוט, כמו כל החברים שלי, אוהב יותר יהודים".

פעיל הימין ברוך מרזל מופתע מהביקוש הער לתעודות. "בימים האחרונים פנו אלי מספר בעלי עסקים, ולחצו שאדבר עם אנשי ארגון להב"ה", הוא אומר. אותם מעסיקים ביקשו ש"ומליץ גם עבורם על תעודה שאינם מעסיקים אויבים. מסתבר שעם ישראל רוצה עבודה עברית".

המטרה: להפריד בין ערבים ליהודיות

מיזם חלוקת תעודות הכשרות לבתי עסק שלא מעסיקים ערבים הושק בשבוע שעבר בכנס פעילים של ארגון להב"ה בירושלים. בארגון מסבירים, שלפי בדיקתם רוב המקרים של נישואי צעירות יהודיות לערבים מתרחשים בעקבות העסקתם של ערבים בחנויות שנמצאות באיזורים יהודיים. לצד חלוקת תעודות הכשרות, החלו בארגון להחתים יהודים על כתב התחייבות, שלפיו הם ירכשו מוצרים רק ברשתות המזון שיתחייבו להדיר רגלי עובדים ערבים משורותיהם.

גם החרדים מצטרפים

כרוזים שפורסמו בסוף השבוע ברחבי השכונות החרדיות 'מאה שערים' ו'גאולה' בירושלים קוראים שלא להעסיק ערבים באיזורים החרדיים. במודעות שכותרתן "הצילו!!! אל תתנני בנפש אויבי! בנותינו נתונות לעם אחר" נכתב כי "אנו קוראים לבעלי החנויות! די להעסקת ערבים בשכונתינו! די להכניס לשכונתינו את אויבי ישראל!". המודעה נחתמת בקריאת "היכונו למערכה נגד העסקת אויבים!!!".

לוואלה! חדשות נודע כי מאחורי המודעות עומדים גורמים חרדיים בירושלים המשוייכים לארגון בשם "אל תתנני בנפש אויבי". עוד התברר, כי חברי ההתארגנות החרדית השתתפו אף הם השבוע בכנס הפעילים של ארגון להב"ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully