וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לרב אלישיב: "הוא הכריז מלחמה על הרב יוסף"

מוטי לוי

16.1.2011 / 11:09

העיתון יתד נאמן של סיעת דגל התורה יצא במתקפה נגד הכשרת הגיורים בצה"ל ע"י מנהיגה הרוחני של ש"ס: "זעזוע ומחאה כואבת ונמרצת על חילול השם"

מקורב לרב יוסף שלום אלישיב, הנחשב למנהיג הזרם הליטאי בציבור החרדי, סיפר הבוקר (ראושן) לוואלה! חדשות, כי בשל הכשרתם של גיורי צה"ל הורה הרב אלישיב לצאת במלחמה נגד מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף, מכשיר הגיורים. המקורב הוסיף עוד כי הפעם "הצליחו להרגיז את הרב אלישיב והוא נתן רשות למשחית להשחית".

המקורב הוסיף כי הרב אלישיב סבור שהרב עובדיה הכשיר את הגיורים "בשביל הפוליטיקה" ולכן הורה לעיתון 'יתד נאמן' לצאת הבוקר במתקפה. לדבריו, בעבר תמך הרב אלישיב ברב עובדיה יוסף ואף היה זה שהורה לו לרוץ לרבנות הראשית לישראל.

"בשביל הרב אלישיב זה מכה. הרב אלישיב קידם את הרב עובדיה. כעת הוא מרגיש נקיפות מצפון", אמר. בעקבות כך, הוא סבור כי "כעת יהיה נתק בין שניהם", תוך שהוא מציין כי היחסים בין השניים אף פעם לא היו טובים מדי.

בש"ס אומרים בתגובה לדברים כי "נמשיך לדאוג לכלל עם ישראל ונמשיך להישמע לדעת התורה של פוסק הדור מרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א ולא נירא ולא ניחת מפני המלעיזים".

יתד נאמן: "הכשרת הגיורים - חילול השם"

'יתד נאמן', ביטאון סיעת 'דגל התורה', יוצא הבוקר (ראשון) במתקפה חריפה נגד הכשרת גיורי צה"ל על ידי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בכותרת הראשית של העיתון נכתב: "זעזוע ומחאה כואבת ונמרצת על חילול השם בהכשרת אלפי 'גיורי' הצבא".

עוד נכתב בעיתון כי "הכשרת אלפי ה'גיורים', שרובם ככולם לא קיבלו על עצמם עול תורה ומצוות כדין, הרי זו עקירת התורה וההלכה ומהווה גם סכנת התבוללות עצומה". הפעם גם מוזכר שמו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף בצורה מפורשת כמי שהכשיר את הגיורים "באורח תמוה ביותר".

העיתון, המייצג את הזרמים הקיצוניים בזרם הליטאי בציבור החרדי, מצטט בשמם של "דיינים מובהקים וותיקים", כי "גם ועדת הבדיקה שמונתה לבדוק את ה'גיורים' שנעשו בצבא במשך השנים, קבעה כי ישנם פגמים חמורים ב'גיורים' אלו". לדברי הדיינים עלומי השם שהתראיינו לעיתון החרדי, יש בידיהם חומר כתוב המוכיח כי ההכשרה שעוברים המתגיירים טרם גיורם איננה מספיק "אורתודוקסית" וכי "לאור כך עולם התורה וההלכה הביע זעזוע וכאב עצום על עקירת הלכות מפורשות בשולחן ערוך, העלולים להביא בנוסף לסכנת התבוללות עצומה בעם ישראל".

כזכור, ביום שישי האחרון הגיעה למעונו של הרב עובדיה יוסף משלחת שכללה את הרב הראשי לישראל שלמה עמאר ואת חברי ועדת הרבנים שהקים לשם בחינת הגיור הצבאי. במעמד המפגש הגיש הרב עובדיה יוסף לרב הראשי מכתב בו הוא מאשר את כל הגיורים שנעשו בצה"ל עד היום.

המכתב הגיע לאחר התחייבות מפורשת שהתקבלה מראש הממשלה כי באם יאושרו הגיורים יוקפא החוק המכיר בגיורי צה"ל באופן אוטומטי של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). מייד לאחר מסירת המכתב הוא הועבר לראש הממשלה ובכך תמה סאגת גיורי צה"ל מבחינת מדינת ישראל והרבנות הראשית לישראל. אך סיומה מהווה גם הכרזת מלחמה של החרדים על הרבנות ועל ש"ס על כך שעשו יחד אחת לאשר את הגיורים, אשר תוביל גם ככל הנראה לשורת צעדי מחאה והפגנות בשבועות הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully