וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, טעות: שוטרים פרצו לבית הלא נכון באשקלון

רמי שני

13.1.2011 / 16:29

מיכאל בן זאנה, תושב אשקלון, התעורר לשמע קולות נפץ. הוא היה היה בטוח שגנבים פורצים לביתו, אולם אז הסתבר כי מדובר בשוטרים שטעו בכתובת. המשטרה: "הצענו לתקן את הנזק"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"התעוררתי שלשום בבהלה מדפיקות בדלת. ראיתי שאנשים מנסים להיכנס אליי הביתה. הדלקתי אור ושאלתי אותם מה הם רוצים? הם לא ענו. המשיכו לדפוק על הדלת כדי לפרוץ אותה ולהיכנס פנימה", כך תיאר היום (חמישי) בתדהמה מיכאל בן זאנה, תושב אשקלון בן 58, לאחר שהתברר כי המנסים לחדור לביתו הם שוטרי התחנה המקומית שטעו בזיהוי כתובת. בן זאנה הוסיף ותיאר את שהתרחש: "יצאתי החוצה דרך הדלת האחורית וראיתי שיש על הכביש ניידות עם אורות מהבהבים. התחלתי לצעוק אליהם שפורצים אליי הביתה. רק אז, הם הבינו כנראה, שזה לא המקום שאותו הם מחפשים ואז הם הלכו". לדברי בן זאנה, אנשי יחידה מיוחדת של המשטרה ניסו להיכנס לביתו בשוגג, תוך שהם פועלים לפרוץ חלון ודלת בביתו. "אחר כך, כשהם הבינו שטעו בכתובת, הם אמרו שהם מצטערים על מה שקרה ושאגש בבוקר להתלונן על האירוע במשטרה".

בן זאנה אכן הגיע לתחנת משטרת אשקלון וביקש להתלונן על ניסיון הפריצה של השוטרים לביתו, אך גם שם, לטענתו, נתקל בהתנהגות עוינת מצד שוטרת שקיבלה ממנו את העדות. "היא התחילה לצעוק עליי והתנהגה אליי כמו אל עבריין. היא אמרה שקודם כל, היא צריכה לשמוע את הצד של השוטרים, לפני שהיא תטפל בתלונה שלי. היא ביררה וכשהגיעה למסקנה שאכן קרה מה שתיארתי, היא אמרה שאני צריך לצלם את הנזקים, אחר כך לתקן אותם בעצמי באמצעות בעלי מקצוע, להביא קבלות ואז ישלחו את החומר עם התלונה ליועץ משפטי של המשטרה כדי לראות מה עושים".

ניסיון הכניסה לביתו של בן זאנה גרם לנזק לדלת הכניסה, סורג, תריס חיצוני ודלת נוספת. "לא חשבתי שהם שוטרים. חשבתי שהם גנבים, או טרוריסטים. אחר כך, לא הגיעו אליי בכלל להתנצל, לשאול איך אני מרגיש בעקבות האירוע. שום דבר. אני חשבתי שכשאגש להתלונן, אזכה ליחס יותר טוב מצד השוטרים", אמר בן זאנה.

במשטרה אומרים בתגובה כי בן זאנה דחה ניסיון להביא אליו אדם שיבצע את התיקונים בביתו, לפנים משורת הדין. "במהלך פעילות מבצעית יזומה, כנגד מחוללי פשיעה בעיר אשקלון, נכנסו כוחות משטרה לאחד הבתים. כשהתברר שמדובר בטעות בזיהוי, מפקד כוח המשימה התנצל בפני בעל הדירה", נאמר בתגובת המשטרה. "לבעל הדירה הוצע שהמשטרה תדאג לתיקון מידי של הנזק, אך בעל הדירה דחה את ההצעה והוא נוקט בדרך מניפולטיבית וסחטנית בפנותו לתקשורת, תוך עיוות הפרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully