וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד המח"ט שהצדיק אלימות במעצרים

יהושע בריינר

1.1.2011 / 21:17

הפצ"ר, אלוף אביחי מנדלבליט, החליט לסגור את תיק החקירה נגד מפקד חטיבת כפיר לשעבר, אל"מ איתי וירוב, שנחשד כי נתן הוראות לא חוקיות לחייליו, בהן הנחיה להפעיל כוח כנגד פלסטינים

הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, החליט לסגור את תיק החקירה נגד מפקד חטיבת כפיר לשעבר, שנחשד כי נתן הוראות לא חוקיות לחייליו, בהם הנחיה להפעיל כוח כנגד פלסטינים.

כזכור, הפרקליטות הצבאית פתחה בחקירה כנגד אל"ם איתי וירוב, אז מפקד חטיבת כפיר, בעקבות עדותו במשפטו של סגן אדם מלול, שהורשע בינתיים בהכאת פלסטיני. בעדותו אמר אל"ם וירוב, בין היתר, כי "סטירה, לפעמים מכה בעורף ולפעמים ברכיה לצורך הרגעה, היא סבירה. אנחנו נפרוץ לאלף בתים כדי להוציא רובה קלצ'ניקוב אחד. האם יש טבלה שאומרת מה מותר ומה אסור? לא, וגם בלתי ניתן שתהיה".

בעקבות הדברים עתרו ארגוני שמאל לבג"ץ, ובעקבות כך הורה הפצ"ר לפתוח בחקירה פלילית נגד וירוב. עדותו של וירוב חוללה סערה במערכת הצבאית, ובעקבותיה עוכב קידומו. בסוף השבוע האחרון סגר האלוף מנדלבליט את תיק החקירה ללא נקיטת צעדים כלשהם, זאת לאחר שבשנה וחצי האחרונות נחקרו כלל פקודיו של מח"ט כפיר לשעבר כדי לבדוק האם אכן נתן פקודות לא חוקיות.

"מעדותו של וירוב לא עולה כי כוונתו הייתה להתיר אלימות לשמה, אלא להתייחס למצבים שבהם הפעלת אלימות מתחייבת נוכח המשימה", כתב מנדלבליט בהחלטתו, "מכלל חומר החקירה לא עולה כי במסגרת תפקידו כמפקד החטיבה העביר וירוב מסרים לא חוקיים בכל הנוגע להתנהלות החיילים בלחימה בכלל ומול האוכלוסיה האזרחית בפרט, וכן לא נקט בעצמו באלימות". מנדלבליט אף מוצא מקום לשבח את וירוב. "מהחקירה עולה כי וירוב פעל להטמעת נהלים וביצוע פעילויות חינוכיות ופיקודיות שמטרתן מניעת התנהגות בלתי חוקית כלפי האוכלוסיה המקומית".

סגירת התיק בוודאי תסייע לוירוב, שבינתיים מונה למפקד חטיבת צנחנים במילואים, להתמנות לתא"ל בצה"ל. "מזה כשנה וחצי שאל"מ וירוב ואנוכי עושים כל שניתן בכדי לשכנע את הפרקליטות הצבאית כי דבריו לא הובנו כראוי", אמר בא כוחו סא"ל במיל' עודד סבוראי, "וכי במציאות מדובר בקצין ערכי ביותר ששם דגש מיוחד על שמירת ערכיותו של צה"ל ומוסריותו בטיפול באוכלוסיה האזרחית ביהודה ושומרון. אנו מביעים סיפוק רב מהחלטת הפצ"ר ומאמינים שוירוב יכול לחזור להמשך שירות מצויין, אם כי באיחור ניכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully