וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: שביתה כללית ברשויות המקומיות

באם לא יימצאו פתרונות של הרגע האחרון, תפרוץ מחר שביתה ללא הגבלת זמן ברשוית המקומיות. אילו מוסדות ייפגעו ואיפה לא יתקיימו לימודים? מקרא לקראת "השביתה הגדולה אי פעם בישראל"

האם השבוע הראשון של שנת 2011 ייפתח בשביתת הרשויות המקומיות? באם לא יימצא הערב (שבת) פתרון לדרישות ראשי הערים, נמצא את פתיחת העשור השני של המאה ה-21 במה שהוגדר על ידי המרכז לשלטון מקומי כ"שביתה הגדולה ביותר שהייתה אי פעם בישראל". ראשי הערים דורשים הפחתה בתעריפי המים וקבלת תשובות בנוגע לקיצוץ הצפוי בתקציבי הרשויות המקומיות.

השביתה הצפויה תכלול את כלל הרשויות, כולל פורום 15 הערים העצמאיות, למעט ירושלים, חיפה ונשר, שהודיעו כי השירותים בשטחן יפעלו כרגיל. עם זאת, בירושלים לא יסופקו שירותים במשרדי הממשלה. גם המועצות האזוריות יכללו בשביתה.

במסגרת השביתה, לא תיאסף אשפה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות, לא יינתן מענה טלפוני, ומחלקות הרווחה של הערים השונות לא יפעלו. כמו כן, מוקדי 106 יעבדו במתכונת חירום.

עוד במסגרת השביתה, פקחי החנייה יישארו בביתם ולכן, לא יינתנו דו"חות חניה ולא ייגררו מכוניות, מכבי האש בערים השונות יפעלו במתכונת שבת, המועדוניות לקשישים והעובדים הסוציאליים לא יעבדו וכל עבודות התשתית יעצרו את פעילותן. כמו כן, גם שירותי המים והביוב נכללים במסגרת השביתה וברשויות לא יגבו כספים ולא יהיה אפשר לשלם את חשבונות הארנונה והמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה עם הלימודים?

במוסדות החינוך, תחול השביתה על בתי הספר העל יסודיים, השרתים, המאבטחים, נהגי ההסעות, והמלווים לתלמידים. מהשלטון המקומי נמסר כי האחריות להפעלת מערכת החינוך עוברת למשרד החינוך. בשביתה יכללו הפעם גם מוסדות החינוך המיוחד ומפעלי העבודה השיקומיים לאנשים עם מוגבלויות.

עם זאת, ארגון המורים העל יסודיים חוזר ומודיע כי המורים והמנהלים העל יסודיים עובדים מחר כרגיל ויגיעו לבתי הספר. בבתי הספר היסודיים קיימת הנחיה זהה.

ראש עיריית נתניה, מריים פיירברג, החברה בצוות המו"מ של מרכז השלטון המקומי, הודיעה כי למרות ההחלטה שלא לקיים את הלימודים בבתי הספר של החינוך המיוחד, יתקיימו לימודים בבתי ספר אלה בעירה. גם יו"ר המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, הודיע כי במועצות האזוריות יתקיימו הלימודים כסדרם בבתי הספר הרגילים ובאלו של החינוך המיוחד.

כאמור, בירושלים וחיפה יתקיימו הלימודים כסדרם. כמו כן, גם במועצות האזוריות יתקיימו הלימודים כרגיל. בעיריית אילת הודיעו כי בהתאם להנחיית ראש העירייה, יפעלו חלק ממסגרות החינוך המיוחד כרגיל ובכללן: בית ספר "אורים", גני הילדים "און" ו"עוז" וכיתות החינוך המיוחד המורכב בבתי הספר היסודיים "מצפה ים" ו"גלים". הגנים העירוניים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, יפעלו כרגיל. הגננות והמורים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים יעבדו כרגיל, עם זאת צפויים שיבושים בשל היעדר הסעות והסייעות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

התקדמות ללא תוצאות

לדברי יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט, השביתה תימנע רק אם יתחייב שר האוצר יתחייב ליישב, בין השאר, את סוגיית מחירי המים, יגדיל את מענקי האיזון וישיב כספים שקוצצו מתקציבי החינוך והפיתוח של הרשויות.

אתמול בבוקר נפגשו הצדדים במאמץ למנוע את השביתה הצפויה, אולם למרות שנרשמה התקדמות, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכם שיעצור את השביתה מלצאת אל הפועל והמרכז לשלטון מקומי מסר כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות והשביתה תתקיים כמתוכנן.

במהלך הפגישה הציעו שר האוצר ושר הפנים כי יוקם צוות שיבחן תוך פרק זמן של עד שלושה חודשים את נושא תאגידי המים ומחיר המים הציבוריים בישראל. כמו כן, הודיע משרד האוצר כי יבחן במהלך סוף השבוע את הצעתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בנוגע לסוגיית מענקי האיזון לשנים 2011-2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully