וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאשימה את ישראל בחטיפת הגנרל עסכרי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.1.2011 / 0:01

אירן פנתה למזכ"ל האו"ם בבקשה שיבדוק מה עלה בגורל סגן שר ההגנה האירני לשעבר, עלי רזא עסכרי. "דיווחים ברחבי העולם מעלים חשד שעסכרי נחטף על ידי המשטר הציוני"

אירן פנתה אתמול (שישי) למזכ"ל האו"ם באן קי-מון בבקשה שיבדוק מה עלה בגורלו של סגן שר ההגנה האירני לשעבר, עלי רזא עסכרי, שערק למערב ב-2007, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. "דיווחים ברחבי העולם מעלים חשד שעסכרי נחטף על ידי המשטר הציוני", כתב שר החוץ החדש של אירן, עלי אכבר סאלחי, לבאן קי-מון.

סאלחי ביקש ממזכ"ל האו"ם לברר מה עלה בגורלו של עסכרי והוסיף כי "ישראל אחראית באופן ישיר לחייו". סאלחי, שנכנס לפני כשבוע לתפקידו, ביקש ממזכ"ל האו"ם שהקהילה הבינלאומית, ובעיקר ארגוני שלום וביטחון, יגיבו בצורה ההולמת לנושא.

הגנרל עסכרי הוא בכיר לשעבר במשמרות המהפכה של אירן. ב-2007 הוא נעלם במהלך ביקור שערך בטורקיה. עם היעלמותו האשימו בני משפחתו את ישראל וארצות הברית בחטיפתו. בתו אמרה אז כי "אישית אני בטוחה שאויביה של אירן, ישראל וארה"ב חטפו את אבי". הבת הוסיפה שאביה היה משרת נאמן של המהפכה האסלמית ולכן היו לו אויבים רבים. אשתו האשימה את המודיעין בטורקיה כי הסגיר אותו לישראל.

(עדכון ראשון: 31.12.2010 21:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully