וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב-רב: חסידי ערד נאבקים על בית הכנסת

מוטי לוי ורמי שני

22.11.2010 / 6:00

חסידי גור וחב"ד מסירים את הכפפות במאבק על השליטה בבית הכנסת המרכזי בערד. מכתבי איום וניקוב צמיגים הם רק חלק מהאמצעים במלחמה הזו. רב חסידי חב"ד: "חושש שיפגעו בי"

הרב יעקב מנדלזון, רב חסידי חב"ד בעיר ערד, אומר הבוקר (שני) בשיחה לוואלה! חדשות כי הוא חושש שחסידי גור בעיר יפגעו בו בעקבות מאבק על שליטה בבית הכנסת המרכזי בעיר. זאת לאחר שבמוצאי השבת קיבל הרב לביתו מעטפה עם חפץ מתכתי, עליה נכתב "מעטפת נפץ" ו"תיזהר".

בין חסידי גור לחסידי חב"ד מתנהל סכסוך ממושך על השליטה בניהול ההסדרים בבית הכנסת המרכזי בעיר. במסגרת המאבק היו בעבר מקרים בהם חסידי גור הפריעו לתפילות חסידי חב"ד. הדברים הגיעו לידי כך שהרבנים נאלצו להפסיק תפילות ואירועים כדי למנוע חילול קודש.

במקרה אחד פרץ ויכוח לאחר שאדם ביקש לשמור מקום עבור נכבדי עדותו, ובמקרה אחר ניסו חסידי גור למנוע כניסת נשות חב"ד לבית הכנסת. מקור נוסף למחלוקת הוא מינויו של מנדלזון, חתנו של רבה המנוח של ערד, הרב בנציון ליפסקר, כרב בית הכנסת המרכזי.

לאחרונה חצה המאבק קווים אדומים, כאשר, לטענת הרב מנדלזון, בשלושת השבועות האחרונים נוקבו צמיגי רכבו שלוש פעמים. כמו כן, הרב החל לקבל לביתו מכתבי איומים. באחד המכתבים נכתב: "תזהרו על החיים שלכם, אם יעקב לא ירד מהמבנה שעלה אליו אנחנו נוריד אותו". בתחתית המכתב מופיע ציור של אקדח.

"נמנע השתלטות על בית הכנסת"

חנה, אשתו של הרב מנדלזון, שהמכתב מוען אליה אמרה כי "כואב לי שאנשים שאמורים להיות שומרי תורה ומצוות יורדים לרמה כזאת". חנה הוסיפה כי בעקבות התקריות ילדיה לא מרגישים בטוחים בבית. לשאלה האם היא בטוחה כי מדובר בחסידי גור עונה חנה כי "המשטרה אומרת שזה הם".

כאמור, אתמול הגיעה מטעפה נוספת לבית הרב, עם הכיתוב "מעטפת נפץ". מנדלזון סיפר כי בעקבות התקריות הוא חושש שיפגעו בו. הרב מנדלזון אמר כי "רע לי, לא נעים לי ולא טוב לי. אתמול השוטרים שבאו לביתי ראו גם כמה שרע לילדים הקטנים שלי. יש לי ילד שמפחד לבוא לבית כנסת, הוא חי בפחדים. בבר מצווה שלו לפני כמה חודשים הוא קיבל מכות מחסידי גור. אני חושש שיפגעו בי, אני לא מרגיש נוח".

מנדלזון הוסיף כי "אצל חסידי גור הכל הולך בבריונות". לדברי מנדלזון, בשבועות האחרונים נהגו אף כמה חסידי גור לעקוב אחריו ברחוב ולהעליבו בפומבי. הוא ציין כי לאחר שהמשטרה עצרה אברך המשוייך לחסידות, ההצקות ברחוב הופסקו. ממשטרת ערד נמסר כי הרב הגיש תלונה על כך שאלמונים חתכו את צמיגי מכוניתו ועל מכתבי האיומים. עוד נמסר כי המשטרה פתחה בחקירה נמרצת כדי לברר את זהות המבצעים.

בני רבינוביץ', דוברם של חסידי גור בערד מסר בתגובה כי "צר לנו מאוד, כי המצוקה אליה הגיע הרב מנדלזון, לאחר שבית דין רשמי של הרבנות ירושלים הוציא נגדו 'כתב סירוב', הוביל למעשי פרובוקציה מהסוג השפל ביותר". עוד אמר רבינוביץ' כי "חסידי גור פנו למשטרה בדרישה לחקור את הפרשה, כדי לבדוק ידו של מי הייתה בפרובוקציה הזו. כל מטרתם של חסידי גור היא למנוע השתלטות על בית הכנסת המרכזי, ולהחזיר את המצב לקדמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully