וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פסיכיאטר בכיר זייף אבחונים תמורת כסף

איילה חננאל

18.10.2010 / 10:30

פסיכיאטר במשרד הבריאות נעצר בחשד שקיבל הטבות בתמורה לזיוף אבחונים. מהחקירה עולה כי דורשי האבחונים הופנו על ידי חרדי מי-ם שנעצר לפני שבוע, ובדרך זו הצליחו השניים להוציא במרמה כ-2.5 מיליון שקלים מהביטוח הלאומי

פסיכיאטר במשרד הבריאות נעצר אתמול (ראשון) לאחר ששב מחו"ל, בחשד שזייף חוות דעת תמורת תשלום. האדם החשוד בהפניית מבקשי חוות הדעת הפיקטיביות, חרדי תושב ירושלים, נעצר לפני שבוע. על פי החשד, על ידי הגשת הפרטים הכוזבים, הצליחו השניים להוציא במרמה כ- 2.5 מיליון שקלים מהמוסד לביטוח לאומי.

הפסיכיאטר שנעצר חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף מסמכים בנסיבות מחמירות. על פי החשד, הפסיכיאטר, תושב ירושלים, נהג לכתוב חוות דעת מזויפות עבור תלמידי ישיבה שהפנה אליו, וקיבל בתמורה תשלומים והטבות שונות מהחשוד שנעצר בשבוע שעבר. מעצרו של הפסיכיאטר החשוד הוארך היום בארבעה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

"עד 5,000 שקלים בחודש"

מעצרו של החשוד בהפניית תלמידי הישיבה הגיע בעקבות חודשים של פעילות סמויה של הזרוע הכללית ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית- להב 433, והמוסד לביטוח לאומי. עד כה נאספו עשרות תיקים של תובעי גמלאות נכות שהוגשו על ידי החשוד.

על החקירה המורכבת מופקדת רפ"ק סימונה ברנר מהזרוע הכללית ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית- להב 433. עם תחילת שלב החקירה הגלוי לפני כשבוע, נערך חיפוש בבית החשוד, שם נתפסו מסמכים שונים הקשורים לעבירות המיוחסות לו.

סגן ניצב יוני דותן מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית אמר בשבוע שעבר לוואלה! חדשות בעקבות מעצר החרדי, כי "עיקר עיסוקו של החשוד הינו מתן יעוץ והדרכה לחושקים בגמלה של הביטוח לאומי על בסיס נפשי. דבר עיסוקו עבר מפה לאוזן בקרב המגזר ואנו חוקרים כעת מירושלים ועד גוש עציון אנשים שעל פי החשד השתמשו בשירותיו על מנת לקבל קצבה מהביטוח לאומי, שבמקרה של גמלה נפשית מגיעה לסכום של 5,000 שקלים בחודש. החשוד עצמו מקבל מהמוסד לביטוח לאומי גמלה נפשית, ועל פי החשד הוא לא פעל לבד ושניים מעוזריו נעצרו ונחקרים גם כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully