וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גילאון: "אפר את החוק, אסתיר ילדי זרים"

13.10.2010 / 11:40

במהלך דיון בוועדה לזכויות הילד הצהיר חבר הכנסת ממרצ כי יהיה מוכן להסתיר ילדי עובדים זרים המועמדים לגירוש. נערה בת 16 סיפרה לחברי הוועדה: "קשה לי בטורקיה, יש שם שפה שאני לא יודעת וצוחקים עליי"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר היום (רביעי) בדיון בוועדה לזכויות הילד, שעסק בגירוש ילדי העובדים הזרים כי "הודעתי שאני מוכן לעבור על החוק בעניין הזה". לדבריו, "120 ח"כים צריכים להכין את בתיהם ולהחביא שם את הילדים. שם יהיה אסור לחפש כי יש להם חסינות. זה מוסרי להיות עבריין בדבר הזה. הדיון לא צריך להיות באיזה כלא יהיו הילדים אם בכלא יותר נוח או פחות נוח, או אם להסיע אותם עם אוטו עם קבינה את או שתי קבינות, זה הבית שלהם".

עזמן סינם, נערה בת 16 המועמדת לגירוש לטורקיה העידה בפני הוועדה. סינם אמרה לאנשי הוועדה: "נולדתי פה, בגיל 9 חזרנו לטורקיה ואחרי ארבע שנים חזרנו לישראל. בזמנים האחרונים התחילו לדבר על גירוש. אבא שלי היה בכלא חודשיים ואימא היתה בהיריון". סינם סיפרה כי "המצב בבית היה ממש קשה, אני הכי גדולה בבית ובחודש האחרון בכלל לא למדתי, היה לי קשה עם הבית והלימודים. אבא שלי השתחרר לפני חודש וזה היה לי קשה כשחזרנו לטורקיה. זו שפה שאני לא יודעת, החברים צוחקים עליי".

"גאים יותר מילדים אחרים"

"הדיבור על הגירוש משפיע עלי ממש", הוסיפה סינם. "אני חושבת: אם אני חוזרת מה יקרה? איך אתרגל לזה? איך אתחיל הכל מההתחלה? בחופשת הקיץ בכלל לא יצאתי מהבית, כי אז דיברו שרוצים לגרש. זה ממש מפחיד אותי". סינם הוסיפה כי גם אחיה בן ה-13 נתקל בקשיים. "כשהיינו בטורקיה הוא רצה לחזור לישראל יותר ממני, ממש קשה לו. הוא פוחד מהמשטרה. המנהלת שלנו בבית הספר בתל אביב דיברה על זה ועוזרת לנו. יש הרבה ילדים עובדים זרים בבית הספר וזה ממש מפחיד את כולם", סיפרה סינם.

ד"ר נורית מרכוס, פסיכולוגית מומחית לטראומה שערכה אבחונים בילדים במוקד הסיוע לעובדים זרים אמרה כי "כל פעם שיורדים מהבית פוחדים מהמשטרה. הילדים הללו חיים בסטרס מאוד גדול כבר המון זמן, וכל דבר נוסף שקורה הוא מאוד קריטי. כך, הורים שנעצרים כל הזמן, ומעצר הוא לא תהליך עדין בדרך כלל. יש כאן בעיה האם אפשר לבצע גירוש בלי לשבור לגמרי את ההיררכיה המשפחתית". לדבריה, "מדובר בילדים שמרוב בהלה נאחזים בישראליות והם ישראלים גאים הרבה יותר מהרבה ילדים אחרים, והטלטלה הזאת מאיימת עליהם בצורה נוראית".

יוסי אדלשטיין הממונה על האכיפה במשרד הפנים אמר כי "אנחנו לא מגרשים ילדים, אנחנו מרחיקים שוהים בלתי חוקיים, שבמקרה הזה יש שם גם ילדים. בבוא העת על פי סדרי העדיפויות שלנו נגיע גם לאכיפה. אנחנו רוצים לעשות את זה בצורה מסודרת". לדברי אדלשטיין, "אנחנו מוכנים לסייע בעזיבתם, הן במימון כרטיסי טיסה או בדברים אחרים. הקטע האכיפתי הוא לא משאת נפשנו. לפי החוק אנחנו יכולים להכניס אותם לכל מתקן של שירות בתי הסוהר, אנחנו מנסים למצוא את המקום הכי מתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully