וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורבגיה אסרה על צוללות ישראליות להתאמן בשטחה

משרד החוץ באוסלו אסר על צוללות הנבנות בגרמניה עבור חיל הים הישראלי לערוך אימונים במים הטריטוריאליים שלה. הסיבה הרשמית: תקנות נגד ייצוא ביטחוני למדינות בהן שורר מצב מלחמה

נורבגיה מסרבת לאפשר לצוללות חדשות שנבנו בגרמניה עבור חיל הים הישראלי לערוך אימונים וניסויים ימיים במים הטריטוריאליים שלה. באמצעי התקשורת בנורבגיה דווח השבוע, כי האיסור נובע מהחלטה של משרד החוץ באוסלו למנוע ייצוא ביטחוני לישראל.

הכוונה היא, ככל הנראה, לשתי צוללות מדגם "דולפין" משופר, שנבנו במספנות של חברת HDW בעיר קיל בגרמניה. לפני העברת הצוללות לחיל הים הישראלי, הן אמורות לעבור שורה של ניסויים ימיים בחוף הדרומי של נורבגיה, שם חכרו המספנות הגרמניות נמל המשמש כבסיס לניסויי צוללות חדשים.

שתי הצוללות המשופרות אמורות להצרף לשלוש צוללות מדגם "דולפין", שלפי פרסומים שונים כבר מצויות בידי חיל הים הישראלי. לפי פרסומים זרים, צוללות אלה אמורות לאפשר לישראל להנחית "מכה שנייה" במקרה של מתקפה גרעינית נגדה.

שר החוץ הנורבגי יונאס גאר סטור הסביר את האיסור על האימונים בשטח מדינתו בכך, שבנורבגיה קיימות תקנות מחמירות נגד ייצוא של ציוד ושירותים בתחום הביטחוני, בפרט למדינות ששורר בהן מצב מלחמה או קיים חשש שתשרור בהן מלחמה.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully