וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין ביטל השביתה, שנת הלימודים נפתחה כסדרה

גיל סימה

1.9.2010 / 8:05

כ-1,902,000 תלמידים החלו הבוקר את לימודיהם בבתי הספר ובגני הילדים ברחבי הארץ. זאת לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הוציא הלילה צו מניעה נגד השביתה עליה הכריז ארגון המורים העל-יסודיים בחטיבות הביניים ובתיכונים. עם זאת, עדיין קיימים שיבושים במספר מוקדים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: עידן גוראל)

שנת הלימודים תשע"א נפתחה הבוקר (רביעי) כסדרה ברוב הארץ, למעט שביתות מקומיות במספר מוקדים. זאת לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הוציא לפנות בוקר צו מניעה נגד ארגון המורים, שהתכוון להשבית את פתיחת שנת הלימודים. במקרה של אי בהירות לגבי קיומם של לימודים במוסד מסוים, במשרד החינוך ממליצים להורים להתעדכן באמצעות מספר הטלפון של חדר המצב בטלפון 1800-250-025. חדר המצב נפתח ב-06:30 בבוקר ויישאר פעיל עד 10:30.

בצפת מושבתים הלימודים בכל בתי הספר בשל מחאת ההורים והעירייה על הקיצוץ בתקציבי ההסעות. בתיכון במג'דל שמס שברמת הגולן מושבתים הלימודים בשל דרישת ההורים להחליף את מנהל המוסד, שלטענתם אינו מתפקד כראוי. בראש העין משובתים הלימודים בבית הספר היסודי "טל" בשל דרישת ההורים להחליף את מנהלת בית הספר.

את שנת הלימודים תשע"א התחילו הבוקר כ-1,902,000 תלמידים בבתי הספר ובגני הילדים. זהו גידול של 1.7% במספרם, לעומת נתוני פתיחת שנת הלימודים שהוצגו בשנה שעברה. השנה נוספו למערכת החינוך 3,000 עובדי הוראה, 120 מוסדות חינוך וקרוב ל-1,000 כיתות. השנה גם תושלם רפורמת 'אופק חדש' בכ-93% מבתי הספר היסודיים. החלת הרפורמה בחטיבות הביניים היתה במוקד הסכסוך בין ארגון המורים למשרדי החינוך והאוצר.

"השבתת הלימודים אינה חוקית"

בית הדין הארצי לעבודה קבע לפנות בוקר כי השביתה שעליה הכריז ארגון המורים איננה חוקית. בפסק הדין נכתב כי "אין לראות בעין יפה פתיחה בשביתה במערכת החינוך על סיפה של שנת הלימודים בהודעה באמצעי התקשורת מבלי שנמסרה קודם לכן הודעה מוקדמת למעסיקים ולגורמים הרלוונטים באופן שיוכלו להיערך נכונה".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז אמר לאחר ההכרעה, כי "פסק הדין היה ידוע מראש. בצורה הזאת משרדי החינוך ואוצר לא שיפרו את יחסי העבודה איתנו ואני מכריז בזאת שהשנה תהיה סוערת".

ארז, אמר בטרם ההכרעה, כי "הערב הזמין שר החינוך 600 אלף תלמידים לבוא לבית הספר ללא מורים. הוא לא היה עושה זאת, אם הוא לא היה יודע מראש שיקבל צווי מניעה. לבית הדין יש אג'נדה נגד ארגון המורים". ארז הוסיף כי יחסי העבודה בין ארגון המורים למדינה נפגעו ולא ישתפרו. "לא יוכלו לכבול אותנו באזיקים", הוסיף.

משרד החינוך הגיש אמש לבית הדין הארצי לעבודה בקשה דחופה למתן צו מניעה נגד השבתת הלימודים בחטיבות הביניים. בבקשה נאמר, כי עמדת המדינה היא שההכרזה על השבתת הלימודים בחטיבות הביניים "נגועה באי חוקיות ובחוסר תום לב ואף מהווה הפרה של פסק הדין שניתן על ידי בית הדין הארצי לעבודה לפני שבוע".

לדברי שר החינוך גדעון סער, השביתה עליה הכריז ארגון המורים היא בלתי חוקית, משום שיש הסכם שכר בתוקף עם המורים. בראיון לערוץ 2 אמר סער, כי ההחלטה להשבית את הלימודים "מקוממת ואנו קוראים לתלמידים להגיע לבתי הספר. יש התנגדות של רן ארז להסכם שבג"ץ קבע שהוא תקף. זה המקור האמיתי לשביתה, לצערי. יש לנו נכונות ללכת להסכמים עם משמעויות תקציביות ולרפורמות. לא הגענו להסכם, אך הציבור יכול לשפוט באשמת מי לא הגענו להסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully