וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך לבית הדין: השביתה בחטיבות לא חוקית

גיל סימה

31.8.2010 / 18:47

המשרד פנה לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה להוציא צווי מניעה נגד חברי ארגון המורים המלמדים בחטיבות הביניים. לטענתו, ההכרזה על השבתת הלימודים בחטיבות "נגועה באי חוקיות ובחוסר תום לב". סער: "אנו קוראים לתלמידים להגיע לבתי הספר"

משרד החינוך הגיש הערב (שלישי) לבית הדין הארצי לעבודה בקשה דחופה למתן צו מניעה נגד השבתת הלימודים בחטיבות הביניים. בבקשה נאמר, כי עמדת המדינה היא שההכרזה על השבתת הלימודים בחטיבות הביניים "נגועה באי חוקיות ובחוסר תום לב ואף מהווה הפרה של פסק הדין שניתן על ידי בית הדין הארצי לעבודה לפני שבוע".

לדברי שר החינוך גדעון סער, השביתה עליה הכריז ארגון המורים היא בלתי חוקית, משום שיש הסכם שכר בתוקף עם המורים. בראיון לערוץ 2 אמר סער, כי ההחלטה להשבית את הלימודים "מקוממת ואנו קוראים לתלמידים להגיע לבתי הספר. יש התנגדות של רן ארז להסכם שבג"ץ קבע שהוא תקף. זה המקור האמיתי לשביתה, לצערי. יש לנו נכונות ללכת להסכמים עם משמעויות תקציביות ולרפורמות. לא הגענו להסכם, אך הציבור יכול לשפוט באשמת מי לא הגענו להסכם".

סער הוסיף כי "הצענו למורים ביוזמתנו ההצעות נדיבות ביותר. הבעיה היא לא במדינה, אלא בארגון המורים. כל הרפורמות שהוצעו התבססו על עקרון תוספת שעות עבודה ותוספת שכר. חייבים ללכת על שני הרכיבים. אנחנו בהחלט מקווים ורוצים ליישב את המחלוקות בהבנה. דרך השביתות והעיצומים לא הביאה תוצאות למורים, ומגיע להם".

"השביתה פוגעת בתלמידים"

מוקדם יותר הגיב משרד החינוך באופן רשמי להחלטת ארגון המורים העל-יסודיים להשבית מחר את הלימודים בכל מערכת החינוך העל יסודית (כיתות ז'-יב'). מהמשרד נמסר, כי "החלטת ארגון המורים לקיים שביתה ביום פתיחת שנת הלימודים, עליה הודיע פחות מיממה לפני פתיחתה, היא החלטה מקוממת, בלתי אחראית ופוגעת בתלמידים".

עוד נאמר בהודעת המשרד, כי "אין אמת באמירה כאילו משרדי החינוך והאוצר מסרבים לנהל משא ומתן אמיתי על הסכם שכר. משא ומתן מתקיים עם ארגון המורים והפגישה הבאה נקבעה ליום חמישי. למרבה הצער, ארגון המורים דחה עד כה ההצעות הנדיבות שהוצעו לו במשא ומתן. דרך זאת של שביתות ועיצומים לא הביאה בעבר להישגים עבור ציבור המורים, ציבור שראוי לשיפור בתנאי שכרו ובמעמדו . משרד החינוך קורא לתלמידים כולם להגיע מחר לבתי הספר והנחה את מנהלי המחוזות לפעול לקיום לימודים היכן וככל שהדבר ניתן. למורים שלא יגיעו לעבודתם מחר ינוכה שכר".

הנהגת ההורים הארצית מסרה בתגובה להשבתת מערכת החינוך העל יסודית כי " אנו דוחים בשאט נפש את ההחלטה להשבית את פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך העל-יסודית. ארגון המורים יצר מדיניות וירטואלית אלימה, והיא מסוכנת כנשק חי".

גם מועצת התלמידים והנוער הארצית הגיבה על ההחלטה להשבית את הלימודים במערכת החינוך העל-יסודית. לדבריה, "ארגון המורים מחליט את החלטותיו בתנודות חסרות יציבות, אשר מביאות את תלמידי ישראל למצב של חוסר אונים". יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אשר אלון, מסר כי "התלמידים הם היחידים שנפגעים מהחלטות השביתה, אשר מובילות אותם לחוסר סדר בקצב הלימוד, בגיוס לצה"ל". אלון הוסיף: "אנו מצפים מארגון המורים לנהל את מגעיו עם משרד החינוך ועם הנוגעים בדבר בצורה שלא תפגע בתלמידים".

עדכון ראשון: 16:34.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully